filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα! :goodluck:

ΦΑ81 || Αρχαία Ζ'

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΦΑ81 || Αρχαία Ζ'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό odette » 10 Σεπ 2007, 12:59

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007
Ημερομηνία εξέτασης: 10/9/2007

:arrow: Γιατρομανωλάκης
1. Τι γνωρίζετε για τη θεωρία του Β.Ε. Perry σχετικά με τη γένεση του ΑΕΜ;
2. Τι γνωρίζετε για τους όρους "μυθιστορία", "ρομάντζο", "μυθιστόρημα";
3. Σε τι διαφέρει η θεωρία του Fleschenberg για τη δομή των "Ποιμενικών" από την αντίστοιχη θεωρία του MacQueen;
4. Ποιες οι κύριες διαφορές των "Ποιμενικών" από τα άλλα διασωθέντα ΑΕΜ;
5. Α13 - Γ24: Να συγκριθούν τα χωρία με έμφαση στη συμπεριφορά των ηρώων.

(Επιλογή 4 από τα 5 θέματα)


:arrow: Γίοση
Α. Πρέπει τον Αινησιδάμου... ανδρί φέγγος (Ολυμπ. Β)
1. Μετάφραση
2. Ποια χαρακτηριστικά της επινίκιας ποίησης αναγνωρίζετε στο απόσπασμα;

Β. Υιέ Ταντάλου, σε δ' αντία προτέρων φθέγξομαι (Ολυμπ. Α)
Να σχολιαστεί

Γ. έπεχε νυν σκοπώ... αλαθή νόω" (Ολυμπ. Β)
Να σχολιαστεί

(Τα θέματα ήταν όλα υποχρεωτικά και το αρχαίο κείμενο και στα τρία θέματα υπαγορεύθηκε)
2 things give me the feeling of chaos: the universe,and human stupidity,and Ι am not sure about the first one...

http://www.youtube.com/watch?v=qQL0RAkDOSk
Άβαταρ μέλους
odette
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 12:33
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό xoulk13 » 22 Μαρ 2009, 12:30

Σεπτέμβριος 2007 (ευχαριστούμε το μέλος elli86)

Γιατρομανωλάκης
1. Τι γνωρίζετε για τη θεωρία του Β.Ε. Perry σχετικά με τη γένεση του ΑΕΜ;
2. Τι γνωρίζετε για τους όρους "μυθιστορία", "ρομάντζο", "μυθιστόρημα";
3. Σε τι διαφέρει η θεωρία του Fleschenberg για τη δομή των "Ποιμενικών" από την αντίστοιχη θεωρία του MacQueen;
4. Ποιες οι κύριες διαφορές των "Ποιμενικών" από τα άλλα διασωθέντα ΑΕΜ;
5. Α13 - Γ24: Να συγκριθούν τα χωρία με έμφαση στη συμπεριφορά των ηρώων.

(Επιλογή 4 από τα 5 θέματα)


Γεωργαντζόγλου
1)Υπαγόρευσε 4 κείμενα από τον Ολυμπιόνικο του Πινδάρου και τον Πυθιόνικο του Πινδάρου (που τον είχαμε σαν άγνωστο κείμενο).
2)Ζήτησε μετάφραση των 2 κειμένων από τα 4.
3)Ζήτησε να γράψουμε 2 στίχους του Πινδάρου από τα υπαγορεύθεντα κείμενα που μας έκαναν εντύπωση και που φανερώνουν την ποιητική τέχνη του Πινδάρου
4)Ζήτησε να αιτιολογήσουμε τη χρήση της άρνησης ''μη'' αντι ''ου'' σε στίχο από τα υπαγορευμένα κείμενα.
5)Επέλεξε τη λέξη ''βασιλήα'' από το κείμενο του Ολυμπιόνικου και ρώτησε σε τι διαφέρει από τη λέξη ''βασιλέα''.
6)Επέλεξε και άλλες λέξεις για γραμματικοσυντακτική αναγνώριση όπως ''οι''(στο στίχο 24 του Ολυμπιόνικου) ''τοι'' (στίχος 18 του Ολυμπιόνικου) και άλλους.

(Απαντούσες όλα τα ερωτήματα!)
*Ξεκαθάρισε οτι αυτό που τον ενδιαφέρει ειναι η υπαγόρευση και έπειτα όλα τα άλλα!
Παρακαλώ ενημερώνετέ με για τυχόν ορθογραφικά λάθη στις δημοσιεύσεις μου.Ευχαριστώ!

ΚΥΜΑΤΟΔΗΓΟΙ = η ποδοσφαιρική πραγμάτωση της επικούρειας φιλοσοφίας

Όσο γρήγορα κι αν τρέχεις, δεν μπορείς να ξεφύγεις από τον εαυτό σου.
Άβαταρ μέλους
xoulk13
 
Δημοσιεύσεις: 1245
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 19:40
Ευχαριστώ: 4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό xoulk13 » 22 Μαρ 2009, 15:05

Θέματα Μαρτίου 2009

Κάρλα:

1. Έδωσε κείμενο από το Λόγγο - "Λόγος 1ος" από την αρχή μέχρι το "τα των άλλων γραφείν". Ζήτησε μετάφραση για το κομμάτι "ιδόντα με.." μέχρι το τέλος.

2α. Ζήτησε να εξηγήσουμε τη λειτουργία της "γραφής" στο παραπάνω αποσπασμα αλλά και στο όλο έργο.
β. Να εκθέσουμε τους σκοπούς του συγγραφέα όπως φαίνονται από το απόσπασμα. (είπε απλά να τους γράψουμε και να τους αναλύσουμε λίγο)

3. Ζήτησε το όνομα του συγγραφέα, το όνομα του μυθιστορήματος, τη χρονολογία συγγραφής του και τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από τα άλλα αρχ. ελλην. μυθιστορήματα.

Γεωργαντζόγλου :

1. Υπαγόρευσε απόσπασμα από διθύραμβο του Πινδάρου το οποίο σχολίασε στα πρώτα μαθήματα: "ω τε λιπαραί και ιοστέφανοι...δαιμόνιον πτολίεθρον".
Ζήτησε να το σχολιάσουμε νοηματικά και αισθητικά, λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι ο Πίνδαρος ήταν Θηβαίος.

2. Υπαγόρευσε από τον 1ο Ολυμπιόνικο (διδαγμένο): "καί πού τι και βροτών φάτις...μάρτυρες σοφώτατοι". Το κείμενο ήταν λίγο αλλαγμένο, πχ. παρέλειψε την πρόταση "άπερ άπαντα...θνατοίς".
Υπογράμμισε τις λέξεις: "βροτών φάτις", μύθοι", "Χάρις" και "αμέραι δ' επίλοιποι" και ζήτησε να εξηγήσουμε τη λειτουργία τους στη διήγηση και για ποιο πράγμα (ή με ποιο τρόπο, δεν είμαι σίγουρη) μας προετοιμάζουν.

3. Υπαγόρευσε από τον 1ο Πυθιόνικο (αδίδακτο): α. "είη, Ζευ...μέτωπον" και β. "Φοίβε, (παρέλειψε τα ενδιάμεσα) εθελήσαις...χώραν".
Ζήτησε μετάφραση και των δύο κειμένων.

4. Να σχολιάσουμε τη σύνταξη του 3β.

5. Να αναλύσουμε γραμματικά κάποιες λέξεις συγκεκριμένες από τα κείμενα (8 απ' τις 10) έμμεναι, είη, εθελήσαις, φάτις, ανδάνειν, τίν, ευκάρποιο, επιφέροισα, εξαπατώντι και εμήσατο.

6. Να κλίνουμε το "αλαθής" (αληθής) στο θηλυκό γένος.

Ευχαριστούμε τα μέλη "karderinaki" και "nataly"
Παρακαλώ ενημερώνετέ με για τυχόν ορθογραφικά λάθη στις δημοσιεύσεις μου.Ευχαριστώ!

ΚΥΜΑΤΟΔΗΓΟΙ = η ποδοσφαιρική πραγμάτωση της επικούρειας φιλοσοφίας

Όσο γρήγορα κι αν τρέχεις, δεν μπορείς να ξεφύγεις από τον εαυτό σου.
Άβαταρ μέλους
xoulk13
 
Δημοσιεύσεις: 1245
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 19:40
Ευχαριστώ: 4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό crocodilino » 28 Ιαν 2010, 11:44

Λοιπόόόόόόόόν........
Χτες, η κ. Μακρυγιάννη έβαλε τα εξής:
Α. (υποχρεωτικό) Το κείμενο του Βακχυλίδη Ἀλέξανδρῳ Ἀμύντᾳ με το παράλληλό του Πινδάρου Θρασύβουλῳ Ἀκραγαντίνῳ. Στου Βακχυλίδη έπρεπε να μεταφράσουμε τους στίχους 10-12 και 15-16 (8 βαθμοί). Μετά να το παραλληλίσουμε με το εγκώμιο του Πινδάρου(5 βαθμοί).
(Β1 + Β2, επιλογή 1 εκ των 2)
Β. Ο 14ος Ολυμπιόνικος του Πινδάρου για μετάφραση(8 βαθμοί), ορθογραφική διόρθωση σε κάποιες λέξεις που ήταν γραμμένες λάθος (5 βαθμοί) και 2 ερωτήσεις επί του κειμένου(6 βαθμούς οι κάθε μια).
Β2. Ο 7ος Πυθιόνικος για μετάφραση(8 βαθμοί), ορθογραφική διόρθωση κάποιον λέξεων που ήταν λάθος(5 βαθμοί) και 2 ερωτήσεις ( 6 βαθμοί η κάθε μια) επί του κειμένου, η μία με παράλληλο στίχους του 6ου Ολυμπιόνικου.
Γ. (υποχρωτική επιλογή 1 εκ των 2 ερωτήσεων) (4 βαθμοί)
α. Ποιες ιδέες του Πινδάρου βλέπουμε στι επινίκιες ωδές;
β. Κάτι με τον σχολιασμό ή τη μελέτη των κειμένων του Πινδάρου (αλλά δε θυμάμαι καλά τη διατύπωση...)

Αυτά... Η Βαθμολογία είναι ό,τι είχε γραμμένο η κ. Μακρυγιάννη.
Τώρα για τον κ. Λεντάκη... Δεν θυμάμαι ακριβώς να σας πω. Αλλά η εξέταση είχε ως εξής:
7 προτάσεις από το αρχαίο κείμενο να διαλέξουμε τις 5 και να τις μεταφράσουμε.
5 προτάσεις από το αρχαίο κείμενο να πούμε ποιος τις λέει και τι συμβαίνει τη στιγμή που το λέει
Ποιος είναι ο χαρακτήρας της Καλλιρόης απέναντι στο Χαρίτωνα
και άλλες 2 που δεν τις θυμάμαι....

Και η Μακρυγιάννη και ο Λεντάκης ήθελαν να γράψουμε λίγα. Και το τόνισαν αυτό. Και ο κ. Λεντάκης για μια ακόμη φορά μας τόνισε ότι θέλει να ξέκινήσουμε με την μετάφραση και ότι αν δεν έχουμε γράψει καλή μετάφραση δε διορθώνει παρακάτω. Όπως επίσης είπε ότι αν κάποιος πέραν τις μετάφρασης έχει γράψει πχ μία μόνο μόνο ερώτηση η οποία είναι πλήρης (άριστη) μπορεί να του βάλει και το 10.... Αυτάαααααα.... Καλά αποτελέσματα.

Σίβυλλα έγραψε:Από τα πιο εξυπηρετικά μέλη η κροκό !:cool:

Να συμπληρώσω πως οι αλλες ερωτήσεις του Λεντάκη ήταν να βρούμε το λάθος στο συλλογισμό του Διονύσιου (νομίζω εκεί που σκέφτεται αν ο Μιθριδάτης είναι μοίχος ή αν ο Χαιρέας ζει)
Και βάση του κειμένου να πούμε σε πιο αναγνωστικό κοινό απευθυνόταν το αρχαίο μυθιστόρημα.

Και για τη Μακρυγιάννη, νομίζω στον 14ο Ολυμπιόνικο δεν έβαλε μετάφραση αλλά να εξηγήσουμε τη λειτουργία και τη σημασία 3 επιθέτων.
Αλλά είχα και άγχος ,δεν θυμάμαι να πω την αλήθεια!
EDUCATION IS THE MOST POWERFUL WEAPON WHICH YOU CAN USE TO CHANGE THE WORLD [Don´t let them steal your Brain!]
Άβαταρ μέλους
crocodilino
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 6332
Εγγραφή: 03 Φεβ 2009, 15:20
Τοποθεσία: Πειραιάς
Σχολή/Τμήμα: Γλωσσολογικό!
Ευχαριστώ: 29



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες