filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις

Έρευνα με θέμα την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων
Τμήματος ΦΠΨ, Τμήματος Φιλολογίας και Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας:
Πατήστε εδώ.


Κανόνες και διαδικασία μακροχρόνιου δανεισμού συγγραμμάτων σε φοιτητές κατατακτήριων εξετάσεων και σε όσους εξετάζονται σε μάθημα για δεύτερη φορά, ενώ έχει αλλάξει το σύγγραμμα. Περισσότερα εδώ.


Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Συντονιστές: smurfette*91, mzep, Sirenita Galactica

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Αθηνουλα » 05 Ιούλ 2011, 14:05

Κειμενο Α:
εν δε δυω ποιησε πολεις μεροπων ανθρωπων καλας΄ εν τη μεν ρα γαμοι τ΄ εσαν ειλαπιναι τε, νυμφας δ΄εκ θαλαμων δα'ι'δων υπο λαμπομεναων ηγινεον ανα αστυ, πολυς δ΄υμεναιος ορωρει΄ κουροι δ΄ορχηστηρες εδινεον, εν δ΄αρα τοισινα αυλοι φορμιγγες τε βοην εχον΄αι δε γυναικες ισταμεναι θαυμαζον επι προθυροισιν εκαστη΄(το υπαγορευσε)

1.Να μεταφραστει το κειμενο.

Κειμενο Β:
τοισιν δ΄εν μεσσοισι πα'ι'ς φορμιγι λιγειη ιμεροεν καθαριζε, λινον δ΄υπο καλον αειδε λεπταλεη φωνη΄τοι δε ρησσοντες αμαρτη μολπη τ΄ιυγμω τε ποσι σκαιροντες εποντο. (το υπαγορευσε)

1.Να συσχετιστει με τα προηγουμενα και τα επομενα της ραψωδιας Σ και σε ποιο μερος της ραψωδια ανηκει.

Παρατηρησεις:
1.Να κλιθει το γυναικες, το νυμφας να προσδιοριστει συντακτικως, ισταμεναι να γινει χρινικη αντικατασταση, να εξηγηθει ο σχηματισμος του ρηματος ορνυμι.

2.Να βρεθουν οι αναυξητοι αοριστοι και οι επικοι τυποι του κειμενου.

3.Να γινει ετυμολογικη και εννοιολογικη αναλυση της λεξης σακος.

4.Να αναφερετε τους κανονες της προσωδιας.

5.Ποιος ο ρολος των παρομοιωσεων;

6.Ποια εθεωρουντον τα αρχαιοτερα μνημεια μεχρι το 1952; Πως επαναπροσδιοριζονται μετα το 1952; Να γραψετε την αποψη σας για την συνεχεια της ελληνικης γλωσσας και για τον τροπο της διδασκαλιας της


Αν καποιος δει οτι ξεχασα κατι παρακαλω πολυ να το προσθεσει! ευχαριστω :thxx:
Καλη επιτυχια!!!
Άβαταρ μέλους
Αθηνουλα
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 23 Μάιος 2011, 17:15
Σχολή/Τμήμα: Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας
Ευχαριστώ: 3

Re: Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό strawberry12 » 01 Δεκ 2011, 19:55

Tσα ζωηρα φορουμακια αυτα ειναι τα θεματα του Νοεμβριου 2011:
Κειμενο α(μας το υπαγορευσε):στιχοι 497-501 ραψωδιας Σ Ιλιαδος.
Να μεταφρασετε το κειμενο σε σωστα ελληνικα.
Κειμενο β(μας το υπαγορευσε και αυτο):στιχοι 590-594
Να αποδωσετε το περιεχομενο του αποσπασματος και να το συσχετισετε με τα προηγουμενα και τα επομενα της ραψωδιας Σ,λαμβανοντας υποψιν την θεση του στο γενικοτερο περιεχομενο.(μας διευκρινησε πως ηθελε να αναφερουμε σχετικα συνοπτικα ολο το περιεχομενο της Σ,την βασικη δομη της και να πουμε σε ποιο τμημα της ανηκε το κειμενο β)
1η παρατηρηση:
Να γινει χρονικη αντικατασταση του αποδουναι και να προσδιοριστει συντακτικως το 2ο ελεσθαι του κειμενου α.
2η παρατηρηση:
Να γινει ετυμολογικη και εννοιολογικη αναλυση της λεξης σακος.
3η παρατηρηση:
Να αναφερετε τους βασικους κανονες της προσωδιας.
4η παρατηρηση:
Να βρεθουν οι επικοι τυποι του κειμενου α και να γραφουν οι αντιστοιχοι αττικοι.
5η παρατηρηση:
Ποιος ο ρολος των παρομοιωσεων;
6η παρατηρηση:
Ποια εθεωρουντο τα αρχαιοτερα μνημεια της ελληνικης γλωσσας ως το 1952;Πως επαναπροσδιοριζονται μετα το 1952;Να γραψετε την αποψη σας για τη συνεχεια της ελληνικης γλωσσας και τον τροπο διδασκαλιας της.
Αυτα λοιπον,ζουζουνια!Σας φιλω γλυκα και ευχομαι καλη επιτυχια σε οσους το δωσουν τον Φλεβαρη! Α!Και να τονισω οτι απο την στιγμη που αρχισε να υπαγορευει μας εδωσε 2 ωρες,οποτε χρειαζεται κανεις να τα θυμαται καλα και να γραφει γρηγορα! :huglove: :happy: :harhar:
Άβαταρ μέλους
strawberry12
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 26 Ιουν 2010, 20:24
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό clock » 11 Φεβ 2012, 18:53

Παιδια να ρωτησω κατι, η απαντηση της 6ης παρατηρησεις που ειναι στο βιβλιο; Και κατι αλλο, που γραφει για τους κανονες της προσωδιας;
Άβαταρ μέλους
clock
 
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 11 Δεκ 2009, 19:06
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό voukefalas » 11 Φεβ 2012, 21:48

Άνοιξε τις σημειώσεις της Ιλιάδας εδώ στο forum και θα βρεις τους κανόνες προσωδίας στις τελευταίες σελίδες. Όσο για το άλλο σου ερώτημα καλύτερα να το θέσεις την αντίστοιχη ενότητα των μαθημάτων για να το δει κάποιος και να σου απαντήσει. :goodluck:
Άβαταρ μέλους
voukefalas
 
Δημοσιεύσεις: 153
Εγγραφή: 04 Νοέμ 2011, 00:47
Σχολή/Τμήμα: Γλωσσολογικό....!!!!
Ευχαριστώ: 8

Re: Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό clock » 11 Φεβ 2012, 22:06

:thxx:
Άβαταρ μέλους
clock
 
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 11 Δεκ 2009, 19:06
Ευχαριστώ: 0

Re: Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Vaggos » 14 Φεβ 2012, 16:32

Θέματα Φεβρουαρίου 2012

Κείμενο που υπαγορεύθηκε:
ἐν δὲ χορὸν ποίκιλλε περικλυτὸς ἀμφιγυήεις,
τῷ ἴκελον οἷόν ποτ᾽ ἐνὶ Κνωσῷ εὐρείῃ
Δαίδαλος ἤσκησεν καλλιπλοκάμῳ Ἀριάδνῃ.
ἔνθα μὲν ἠΐθεοι καὶ παρθένοι ἀλφεσίβοιαι
ὀρχεῦντ᾽ ἀλλήλων ἐπὶ καρπῷ χεῖρας ἔχοντες.
τῶν δ᾽ αἳ μὲν λεπτὰς ὀθόνας ἔχον, οἳ δὲ χιτῶνας
εἵατ᾽ ἐϋννήτους, ἦκα στίλβοντας ἐλαίῳ·
καί ῥ᾽ αἳ μὲν καλὰς στεφάνας ἔχον, οἳ δὲ μαχαίρας
εἶχον χρυσείας ἐξ ἀργυρέων τελαμώνων.

Α. Να αποδοθεί σε σωστά νέα Ελληνικά το παραπάνω κείμενο.
Β. 1) Να μετατραπούν οι Ιωνικοί/επικοί τύποι του κειμένου στους αντίστοιχους αττικούς.
2) Τι γνωρίζετε για τους κανόνες της αρχαίας Ελληνικής προσωδίας;
3) Να γίνει εννοιολογικός σχολιασμός των λέξεων: Δαίδαλος, Δαιδάλω
Άβαταρ μέλους
Vaggos
 
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: 07 Ιαν 2011, 16:57
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Χριστιαννα » 12 Ιουν 2012, 11:56

μια βασικη ερωτηση...ποιος ειναι ο καθηγητης που εχει βαλει τα παραπανω θεματα? παπαθωμα-μαστοροπουλου? :goodjob:
Άβαταρ μέλους
Χριστιαννα
 
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 20 Ιαν 2012, 10:13
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Miss Eve » 12 Ιουν 2012, 14:26

Ναι, τα θέματα είναι της κας Παπαθωμά, καθώς πέρυσι το μάθημα ήταν κοινό και για τις 3 κατευθύνσεις με διδάσκουσα την ίδια.
"Everything that happens has a reason behind"
Άβαταρ μέλους
Miss Eve
 
Δημοσιεύσεις: 218
Εγγραφή: 01 Δεκ 2009, 16:17
Ευχαριστώ: 8

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό An.Kamp » 16 Ιουν 2012, 11:25

Θεματα Ιουνιου 2012
Μακρυγιαννη

Α. Το κομματι με το θανατο του Σιμοεισιου (διδαγμενο)
Ποιες αφηγηματικες τεχνικες και ποια εκφραστικα μεσα εντοπιζετε στο αποσπασμα;

Β. 2 στιχοι για μετρικη αναλυση με υπογραμμισμενες συλλαβες για να πουμε πως προκυπτει η ποσοτητα και να πουμε αν στους στιχους τηρουνται τα ζευγματα τριτης διαιρεσης και Hermann

Γ. (αδιδακτο) απο την Τ
α.Ποιος μιλαει και απο ποια στοιχεια φαινεται; Να τα εντοπισετε και να τα ονομασετε.
β.στιχ. 6-12 που υπαρχουν διασκελισμοι και να τους ονομασουμε
γ. αναγνωριση (γραμματικης κατηγοριας και διαλεκτου) και μετατροπη στην αττικη των τυπων : ειν αγορη, εμβαλον, κεν, εμμεναι

Δ. Το κειμενο απο την Τειχοσκοπια που ο Πριαμος καλει την Ελενη να ερθει κοντα του (διδαγμενο αλλα τροποποιημενο με παραλειψεις στοιχειων)
α. Ηταν γραμμενο με κεφαλαια και ανορθογραφο για να το γραψουμε κανονικα
β. Μεταφραση

Ε. Γενικες ερωτησεις με επιλογη 1 απο 3
1 για τις τεχνικες της προφορικης συνθεσης (2 υποερωτηματα)
2 για τα 3 σταδια- κινησεις της δομης της Ιλιαδας
3 Αναφερετε 2 φιλολογους που ασχοληθηκαν με την Ιλιαδα και την προσφορα τους στη διασωση του κειμενου, ποιοι ονομαζονται χωριζοντες και τι ειναι το ομηρικο ζητημα

Θεματα για καλα διαβασμενους...
:goodluck:
God grant me the serenity to accept things I can not change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference
Άβαταρ μέλους
An.Kamp
 
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 11 Οκτ 2010, 15:30
Ευχαριστώ: 0

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ΚωνΜπ » 29 Ιουν 2013, 16:37

Ιούνιος 2013 - Μακρυγιάννη

(Τα θέματα είναι κοινά για κλασικό και γλωσσολογικό)

Δόθηκαν 2 αποσπάσματα από τους διδαγμένους στίχους
1) Β 459-468

2) Γ 1-9

Ερωτήσεις

1) 20/100
Από το απόσπασμα Α' 2 στίχοι ήταν με κεφαλαία και ανορθόγραφα και ζητούσε σωστή μεταγραφή στα αρχαία
δηλαδή είχαν τη μορφή
-ΕΝΘΑ ΚΕ ΕΝΘΑ ΠΟΤΟΝΤΕ ΑΓΑΛΟΜΕΝΑ ΠΤΕΡΙΓΕΣΙ (Β 462)
-ΟΣΑ ΤΕ ΦΙΛΑ ΚΕ ΑΝΘΕΑ ΓΙΓΝΕΤΕ (Β 468)
2)15/100
Μετάφραση 3 στίχων από τα δοθέντα αποσπάσματα,δηλαδή,
1) ἔνθα καὶ ἔνθα ποτῶνται ἀγαλλόμενα πτερύγεσσι
2) μυρίοι, ὅσσά τε φύλλα καὶ ἄνθεα γίγνεται ὥρῃ
3) αἵ τ' ἐπεὶ οὖν χειμῶνα φύγον καὶ ἀθέσφατον ὄμβρον
3)15/100
Μία ερμηνευτική ερώτηση στην οποία έπρεπε να συγκρίνουμε τα δύο διδαγμένα αποσπάσματα και να πούμε το κοινό στοιχείο που υπάρχει και στα δύο (στις 2 παρομοιώσεις δηλαδή, και πώς αυτό παρουσιάζεται στη μια εκδοχή και πώς στην άλλη).
4) 15/100
5 Επικοί τύποι από τα διδαγμένα χωρία, να αναγνωριστούν γραμματικά,να δηλωθεί η διάλεκτος στην οποία ανήκουν(αιολική-μυκηναϊκή ή ιωνική) και να μετατραπούν στους αντίστοιχους αττικούς τύπους.
οι λέξεις ήταν οι εξής
ῥέεθρα,κλισιάων,φύγον,ὠκεανοῖο, ἀλεξέμεν
5) 10/100
Αδίδακτο,όμως, οιονεί διδαγμένο χωρίο από την Ι (Ι 646-653)
Ζητούσε να πούμε ποιος μιλάει και να επισημάνουμε λέξεις που το επιβεβαιώνουν αυτό
6)15/100
Ένας στίχος από το παραπάνω απόσπασμα για μετρική ανάλυση
συγκεκριμένα ήταν αυτός

ἀλλ' ὑμεῖς ἔρχεσθε καὶ ἀγγελίην ἀπόφασθε

Ζητούσε
α)να γίνει μετρική ανάλυση,να βρεθεί δηλαδή η προσωδία του στίχου, να αναφερθεί το είδος του μέτρου,να βρεθεί η τομή και η διαίρεση αν υπάρχει.
β)να γράψουμε έναν κανόνα προσωδίας που υπάρχει στο στίχο(δεν ήταν έτσι ακριβώς διατυπωμένο αλλά θυμάμαι έπρεπε να αναφερθεί π.χ. η χασμωδική βράχυνση )
γ)να βρούμε αν τηρείται το ζεύγμα του Hermann

7) 10/100
Εισαγωγική ερώτηση
Υπήρχαν 3 ερωτήσεις (και οι 3 είχαν διδαχθεί στο 1ο εισαγωγικό μάθημα νομίζω)
Διαλέγαμε τη 1 από τις 3
Δυστυχώς δε τις θυμάμαι και τις 3
ήταν οι εξής
1)Να επιβεβαιώσετε την κυκλική σύνθεση του έπους (ως προς την εσωτερική δομή και άρθρωση)
2)Αν και δε θυμάμαι ακριβώς, είχε 3 ερωτήσεις να απαντηθούν σύντομα. Η μία έλεγε να πούμε αν ο θάνατος του Αχιλλέα πραγματοποιείται μέσα στην Ιλιάδα (είχε και άλλες 2 που δε θυμάμαι καλά.Ίσως η μία έλεγε για τη μονομαχία Πάρη-Μενελάου ή γενικά ρωτούσε για τη Γ' )
3)δε θυμάμαι !! αλλά λογικά πρέπει να ήταν διδαγμένη!

Όποιος θυμάται κάτι επιπλέον,ας το γράψει, καλά αποτελέσματα !!
Τελευταία επεξεργασία από ΚωνΜπ και 27 Αύγ 2013, 22:41, έχει επεξεργασθεί 4 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
ΚωνΜπ
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 10 Φεβ 2012, 21:12
Ευχαριστώ: 1

Κ/ Γ ΦΑ07 ΙΛΙΑΔΑ Δ' ΕΞ (ΚΛΑΣ/ΓΛΩΣ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό elpep » 12 Ιούλ 2014, 17:39

Ιούλιος 2014

Θέματα της κα Μακρυγιάννη και για τις 3 κατευθύνσεις

Α. Δόθηκαν τα αποσπάσματα Α 12-21 " ο γαρ ήλθε...εκηβόλον Απόλλωνα" και Α 500-510.

1. Τι συμβαίνει στα κείμενα; Ποιοι μιλούν (με στοιχεία από τα κείμενα); Να συγκρίνετε τα 2 αποσπάσματα.

2. α. Οι στ. 502,508 και 510 ήταν γραμμένοι με φωνητική γραφή και με κεφαλαία π.χ. για τον 502 ΛΙΣΟΜΕΝΙ ΠΡΟΣΕΙΠΕ ΔΙΑ ΚΡΟΝΙΟΝΑ ΑΝΑΚΤΑ.
Εμείς έπρεπε να γράψουμε κανονικά τους στ.
β. Να μεταφράσετε τους στίχους

3.α ὃ γὰρ ἦλθε θοὰς ἐπὶ νῆας Ἀχαιῶν: Να συμπληρώσετε μετρικά τον στίχο.
β. χρυσέῳ ἀνὰ σκήπτρῳ, καὶ λίσσετο πάντας Ἀχαιούς: πλήρης μετρική ανάλυση του στίχου (ποιο μέτρο είναι,προσωδία,τομές,διαιρέσεις,ιδιαίτερα φαινόμενα)

4. Να εντοπίσετε και να χαρακτηρίσετε 2 διασκελισμούς στα παραπάνω κείμενα

Β. Δόθηκε το απόσπασμα Μ 299-308.
1. Να πείτε ποιο σχήμα λόγου έχουμε εδώ και να εντοπίσετε τα μέρη του.
2. Να βρείτε 3 επικούς τύπους και να τους μετατρέψετε σε αττικούς.

Γ.1. Να σχολιάσετε γιατί η πολεμική Ιλιάδα τελειώνει με το νεκρόδειπνο για τον Έκτορα.
2. Περιγράψτε συνοπτικά τη δομή της Ιλιάδας

Στο Γ έπρεπε να επιλέξουμε 1 από τις 2. Όλα τα άλλα ήταν υποχρεωτικά. Να σημειώσω,επίσης,ότι το απόσπασμα από τη Μ δεν είχε διδαχθεί στο αμφιθέατρο.
Τελευταία επεξεργασία από elpep και 19 Ιούλ 2014, 01:09, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
elpep
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 21 Ιαν 2013, 18:50
Ευχαριστώ: 1



Επιστροφή στο Κατεύθυνση Γλωσσολογίας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες