filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

ΦΝ25 || Νέα Ε' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΦΝ25 || Νέα Ε' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό odette » 31 Αύγ 2007, 22:26

Θέματα Σεπτεμβρίου 2006

:arrow: Πολίτου
1. Το πεδίο της σύγκρισης δύο κειμένων είναι θεωρητικά ανεξάντλητο. Υπό ποιες προϋποθέσεις η σύγκριση είναι γόνιμη και δεν αποβαίνει αυτοσκοπός;

2. Η ταυτότητα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας ως διασταύρωσης ετεροτήτων. Πώς φαίνεται αυτό στο διήγημα του Α. Παπαδιαμάντη "Ο ξεπεσμένος δερβίσης";

(Επιλογή 1 από τις 2 ερωτήσεις)


:arrow: Τζούμα
Ζήτημα Ιο: Ποιο είναι το ερώτημα που δημιουργήθηκε εξαιτίας των αντανακλαστικών θεωριών και το οποίο αποτέλεσε την υπόθεση εργασίας όλων των περιγραφικών θεωριών του 20ού αιώνα;

Ζήτημα ΙΙο: Πώς αντιλαμβάνεται ο Jan Mukarovsky τη σημειωτική φύση του λογοτεχνικού κειμένου;

(Επιλογή ενός από τα δύο θέματα)

Ζήτημα κοινό: Να χαρακτηριστεί το απόσπασμα ως προς τη φωνή και τα είδη του λόγου.
Απόσπασμα: Στρατής Τσίρκας, Ακυβέρνητες Πολιτείες. 3. Η Νυχτερίδα (σ. 196)

Το μισοφέγγαρο έδυσε από νωρίς, η νύχτα είναι στεγνή και κατασκότεινη. Ο Αντουάνος με τον Καρκαλέμη κουβεντιάζουν. Κράτησαν έξω το τραπέζι, τις καρέκλες και τα ποτήρια. Θα τα βάλουμε μέσα και θα τα κλείσουμε, πήγαινε να κοιμηθείς, λένε του Παπού. Ο Αντουάνος στέλνει τον Τόνη στο μπακάλικο για να φέρει ξανά ούζο. Του δίνει και λεφτά. η κόρη του η μεγάλη του Πορτ Σάϊτ τον χαρτζιλίκωσε για να κάνει το τάμα του. Ο Τόνης βάστημάει τον Καρκαλέμη: Βρήκε μέρα κι αυτός ο μουτζούρης να κουβαληθεί. Είχε ραντεβού με την Ιταλία. Το παραθύρι της Θείτσας μένει ανοιχτό. Εκείνη δε φαίνεται, ακούει όμως που κουβεντιάζουν, αυτό της κάνει συντροφιά. Τους παρακάλεσε να μην πάνε κάτω από το σκίνο. Το παραθύρι της τραπεζαρίας και κείνο ανοιχτό, θα το κλείσουν όταν θα φεύγουν. Ο Τόνης φέρνει το ούζο, κάνει πως νυστάζει και λέει καληνύχτα. Σε παίρνει μέσα: Εγώ πάω. Αν με φωνάξουν πες πως κοιμάμαι. Πηδάει απ' το παράθυρο και χάνεται. Πλαγιάζεις, αλλά ο ύπνος δεν έρχεται, ο Παπούς στην κάμαρή του βήχει και βογγάει. Δύο μπεντουβίνοι περνούν από το μονοπάτι, ακούνε τη φωνή του Αντουάνου, έρχονται, χαιρετουν και λένε, λένε.
-Είναι από τους Αουλάντ Αμπέουα, λεει ο Αντουάνος όταν φύγανε. Με τον πατέρα τους είχα κλείσει συμφωνία για όλη τούτη την περιοχή. Ωραία χρόνια.
2 things give me the feeling of chaos: the universe,and human stupidity,and Ι am not sure about the first one...

http://www.youtube.com/watch?v=qQL0RAkDOSk
Άβαταρ μέλους
odette
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 12:33
Ευχαριστώ: 2

εξεταστικη Σεπτεμβριου 2009

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό nikolettaflg » 19 Σεπ 2009, 00:37

Τζουμα

α) ποιο ειναι το ερωτημα που δημιουργηθηκε εξαιτιας των αντανακλαστικων θεωριων και το οποιο αποτελεσε την υποθεση εργασιας ολων των περιγραφικων θεωριων του 20ου αιωνα

β) τι γνωριζεται για τη σημειωτικη

Απο τα δυο γραφαμε το ενα.

Υποχρεωτικο
Να χαρακτηριστει το αποσπασμα ως προς φωνη, εστιαση, αφηγηματικα επιπεδα

Στις εννια ητανε μονη μεσα στο σπιτι με τους δυο αντρες, τον ξενο και το Διονυση. Με το Νικο ειχε μηνυσει στη γυναικα του Γιουνες να μην ερθει. <<Κι αν δεις εκεινον τον Σαλταμ, πες του να πεταχτει οταν θα φυγουν τα κοριτσια κατι εχω να του δωσω>>. Βγηκε ο ξενος με τισ πιτζαμες. Και γυρευε καρφι να κρεμασει το καθρεφτακι του για να ξουριστει. Του ετοίμασε τσάι. Κάτι είπανε για τον καιρό και ύστερα τον είδε μπρος της ντυμένο στα πολιτικά και κόντεψε να μην τον γνωρίσει. Μιλούσανε χαμηλά για να μην ξυπνήσουνε το Διονύση. Της εξήγησε πως η αναρρωτική του άδεια, που ήταν εξάμηνη, ισοδυναμούσε με απόλυση. Κανείς δε θα έκανε ζήτημα αν τον αναγνώριζε με πολιτικά, εκτός αν ήταν κανένα φασιστόμουτρο και ήθελε να τον κάψει.
Ο Σάλταμ, καθισμένος κατάχαμα στο αντρέ και με τη ράχη ακουμπισμένη στην εξώπορτα, τέντωνε τ' αυτί στην ξένη φωνή. Η Αριάγνη του έβαλε μέσα στα χέρια ένα γαβαθάκι με ξαναζεσταμένες πατάτες.
- Να σου ψάλω το τελευταίο που έμαθα? ρώτησε οστραβός.
- Όχι, γιατί θα ξυπνήσεις τον άντρα μου. Ήθελα να μου πεις τι σκαρώνετε του Ναμπουλιόν.
Ο Σάλταμ έτρωγε με τα δάχτυλα πλαταγίζοντας τα χείλια. Ζήτησε ψωμί.

Σιαφλέκης

α) τί είναι η ποιητική και ποιό το περιεχόμενό της
β) κάτι για τη διακειμενικότητα και τα έιδη της.

Από τις δύο γράφαμε τη μία
Άβαταρ μέλους
nikolettaflg
 
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 02 Μαρ 2009, 13:10
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό antigoni87 » 03 Φεβ 2010, 02:13

ΤΖΟΥΜΑ:
Θεωρία
1. Αναπτύξατε τον προβληματισμό των Ρώσων Φορμαλιστών για την Ιστορία της Λογοτεχνίας.
2. Με τι ασχολείται ο γενικός κλάδος της Αφηγηματολογίας, σε ποιες κατευθύνσεις διακρίνεται και τι περιέχει η καθεμιά από αυτές.
(να απαντηθεί το 1 από τα 2)

Άσκηση κοινή για όλους
Να χαρακτηριστεί το απόσπασμα ως προς τη φωνή και τα είδη του λόγου.

Απόσπασμα Αριάγνη 33 (;)
[Μιλούσανε γαλλικά, ήταν μια λύση κάπως διπλωματική. (...) "Τι λαός, είπε. Πώς τους αρέσουν τα χρωματιστά γυαλιά, τα λαμπρά φορέματα".]




ΑΓΓΕΛΑΤΟΣ:
1. Υποχρεωτικό ζήτημα:
α) Τι είναι Συγκριτική Φιλολογία και ποιες οι μέθοδοι προσέγγισης του αντικειμένου της;
β) Τι είναι ειδολογικοί κανόνες και ποια η σημασία τους στη Σ. Φ.;
γ) Με ποιους όρους της συγκριτολογικής έρευνας μπορεί να συσχετιστεί το παρακάτω παράθεμα από κείμενο του Ροϊδη; [Εμμ. Ροϊδης, "Εδγάρδος Πόου" (1877): Άπαντα, επιμ. Άλκ. Αγγέλου, τ. Β': 1868-1879, Αθήνα, Ερμής, 1978, 234]
δ) Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ επίδρασης και αναλογίας;
(Το γ' ερώτημα το είπε μόνος του στην αίθουσα! Οι όροι είναι "ΤΥΧΗ" και "ΥΠΟΔΟΧΗ". Επέμεινε ότι έπρεπε σε όλα να απαντήσουμε μονολεκτικά, ειδικά στο γ', και τα υπόλοιπα σε ελάχιστες γραμμές το καθένα)

2. Ζητήματα προς ανάπτυξη:
α) Με βάση τις τρεις σημειώσεις του Σολωμού (η πρώτη στον Ύμνον εις την Ελευθερίαν και οι άλλες δυο στο Εις το θάνατο του Λορδ Μπάιρον, Ποίημα Λυρικό) και τις έξι στροφές (12-14 και 42-44) από το Εις το θάνατο του Λορδ Μπάιρον, Ποίημα Λυρικό, να εντοπίσετε το καλλιτεχνικό-ποιητικό ρεύμα και τις βασικές αρχές του, που συνδέουν τα δυο σολωμικά ποιήματα με το έργο του J. Milton και του Byron, και να εξηγήσετε προς ποια κατεύθυνση θα μπορούσε να στραφεί η σύγκρισή τους.

β) Με βάση τα δυο ποιήματα του Μπωντλαίρ και του Καρυωτάκη, "Muse malade" (Άνθη του κακού, 1861) και "Πολύμνια" (Νηπενθή, 1921) αντίστοιχα, να αναφέρετε προς ποια κατεύθυνση θα μπορούσε να στραφεί η συγκριτολογικού χαρακτήρα μελέτη τους, και να τα σχολιάσετε αναλόγως.

ΥΓ. Στο 2. α): Το προφανές ήταν ότι μιλάμε για το ρεύμα του Ρομαντισμού, επειδή άλλωστε εκεί ανήκει ο Μπάιρον, αλλά ο Αγγελάτος βοήθησε και είπε ότι ΔΕΝ είναι αυτό, και το σωστό έπρεπε να το βρούμε μέσα από τα λόγια του Σολωμού. Εγώ δεν το εντόπισα γιατί δεν παρακολουθούσα το μάθημα, αλλά κατάλαβα ότι πρέπει να το είχε πει στην διάρκεια των παραδόσεων.
Στο 2. β): Η κατεύθυνση στην οποία θα μπορούσε να στραφεί η συγκριτολογική μελέτη είναι η ΕΠΙΔΡΑΣΗ.[/i]

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ (ΚΑΙ ΤΑ 4 ΣΚΕΛΗ), ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
And you run, and you run to catch up with the sun but it' s sinking...
Άβαταρ μέλους
antigoni87
 
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 11 Μαρ 2008, 01:14
Τοποθεσία: Αθήνα
Σχολή/Τμήμα: Φιλολογία
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aspirine » 19 Φεβ 2010, 13:45

ευχαριστουμε αντιγονη!!να σαι καλα που βοηθησες!
είμαι ό,τι δεν είμαι.
Άβαταρ μέλους
aspirine
 
Δημοσιεύσεις: 295
Εγγραφή: 31 Μαρ 2009, 13:17
Ευχαριστώ: 1

Re: ΦΝ25 || Νέα Ε' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aspirine » 12 Ιουν 2010, 17:21

καλησπερα παιδια,μπορει καποιος να παραθεσει τα θεματα που εβαλαν τωρα τον ιουνη τζουμα-αγγελατος??
είμαι ό,τι δεν είμαι.
Άβαταρ μέλους
aspirine
 
Δημοσιεύσεις: 295
Εγγραφή: 31 Μαρ 2009, 13:17
Ευχαριστώ: 1



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες