filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


ΦΓ26 || Γλωσσολογία ΣΤ' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: Nat:), panos91, Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΦΓ26 || Γλωσσολογία ΣΤ' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό stroumfita » 13 Ιούλ 2007, 14:54

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ
ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ-ΣΤ' ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ


Ορισμοί: φιγούρα-φόντο,βάση,πεδίο,κιναισθητικά πλαίσια,σωματικότητα


Θεωρία πλαισίων του Fiillmore και ποίοί άλλοι έγραψαν αντίστοιχες θεωρίες;
Να γράψετε τα πλαίσια του Σαββατοκύριακου.


Κάτι για την μεταφορά και άσκηση που δεν τα θυμάμαι..


Από τα 3 γράφουμε τα ΄2.
Άβαταρ μέλους
stroumfita
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 21 Ιουν 2007, 11:36
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό odette » 26 Σεπ 2007, 12:20

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2006
Γενετική Σύνταξη - κος Σπυρόπουλος

15/09/2006

Επιλέγουμε 2 Θέματα Θεωρίας και 2 Θέματα Ασκήσεων

Α. ΘΕΩΡΙΑ
1. Περιγράψτε τις βασικές αρχές της Γενετικής Γραμματικής. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στις έννοιες: γραμματική, γλωσσική διαίσθηση, γλωσσική ικανότητα/ γλωσσική πλήρωση και δημιουργικότητα.

2. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι η Θεωρία του Χ-τονούμενο είναι περιγραφικά επαρκέστερη του προηγούμενου μοντέλου φραστικής δομής; Πώς αποδεικνύεται αυτή η άποψη εμπειρικά;

3. Περιγράψτε το μοντέλο παραγωγής μίας πρότασης που προτείνει η Θεωρία της Κυβέρνησης και Αναφορικής Δέμσμευσης: Τι είναι το Λεξικό και πώς δομείται; Τι είναι η Βαθεία Δομή και πώς αποδεικνύεται εμπειρικά η ύπαρξή της; Τι είναι η Επιφανειακή Δομή και πώς συνδέεται με τη Βαθεία; Χρησιμοποιείστε παραδείγματα.


Β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Δώστε τη δομή των παρακάτω φράσεων:
α. τόσο πολύ αγαπητός στους φίλους του
β. το παιδί - θαύμα του ελληνικού κινηματογράφου

2. Στην παρακάτω πρόταση ορίστε τη Βαθεία και την Επιφανειακή Δομή καθώς επίσης και τα ορίσματα, τις Θ-θέσεις και τις Ο-θέσεις:

Η Άννα επέστρεψε χθες τα χρήματα στο Νίκο.

Στη συνέχεια και με βάση τη Βαθεία Δομή αξιολογείστε την ορθότητα των παρακάτω προτάσεων και εξηγήστε την άποψή σας:
α. Η ΟΦ [η Άννα] επιβάλλεται δομικά της ΟΦ [το Νίκο]
β. Η ΟΦ [η Άννα] κυβερνά την ΟΦ [τα χρήματα]
γ. Το Ρ [επέστρεψε] επιβάλλεται δομικά των ΟΦ [τα χρήματα] και [το Νίκο]
δ. Το Ρ [επέστρεψε] κυβερνά την ΟΦ [το Νίκο]
ε. Το Ο [Άννα] επιβάλλεται δομικά του Ρ [επέστρεψε]

3. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην Αγγλική και Γαλλική γλώσσα όπως αυτή προκύπτει από τα παρακάτω παραδείγματα;

(1) Αγγλικά
α. John always eats chocolate
Γιάννης πάντοτε τρώει σοκολάτα
β. * John eats always chocolate
Γιάννης τρώει πάντοτε σοκολάτα
(2) Γαλλικά
α. *Jean toujours mange du choclat
Γιάννης πάντοτε τρώει σοκολάτα
β. Jean mange toujours du chocolat
Γιάννης τρώει πάντοτε σοκολάτα

Πώς ερμηνεύεται θεωρητικά αυτή η διαφορά; Ποια είναι η θέση της Ελληνικής σ' αυτό το δυαδικό σχήμα;
2 things give me the feeling of chaos: the universe,and human stupidity,and Ι am not sure about the first one...

http://www.youtube.com/watch?v=qQL0RAkDOSk
Άβαταρ μέλους
odette
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 13:33
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό aegina » 04 Μαρ 2008, 17:46

29/02/2008

Παναρέτου
1.Ορισμοί και όπου είναι δυνατόν να δοθούν και παραδείγματα:
σημασιολογικό πλαίσιο, ιδεατά γνωσιακά μοντέλα, εννοιολογική μεταφορά, νοητικά διαστήματα
2.Τα πεδία του Langacker.
3.Εξηγήστε τη διάκριση φιγούρα-φόντο (ποιος την εισήγαγε, τι ερμηνεύει)

(Η διατύπωση των θεμάτων δεν είναι ακριβής.)

Ιακώβου
1.Ποιος ο ρόλος του κινήτρου στην εκμάθηση μιας Γ2;
2.Ποια διδακτική μεθοδολογία θωρείτε ως την πιο ενδεδειγμένη για τη διδασκαλία μιας Γ2 και γιατί;


Σπυρόπουλος
Θεωρία
1. Εξηγήστε τη διαφορά συμπληρώματος-προσαρτήματος
2.Κάτι για τις βασικές αρχές της Γενετικής γραμματικής.
(Η χρησιμοποίηση παραδειγμάτων ήταν υποχρεωτική και για τα δύο θέματα)


Άσκηση
1.Να δοθεί η δομή των παρακάτω φράσεων:
α)πριν από τον πόλεμο
β)πολύ ευγενικός με τους πελάτες
γ)το παντελόνι με τη δερμάτινη ζώνη
δ)αυτός ο ωραίος κήπος
ε)η τοποθέτηση του βάζου στο τραπέζι

2.Να γίνει η παραγωγή της πρότασης:

Το βραβείο απονεμήθηκε χθες στον Γιάννη.

(Ορισματική δομή, Βαθεία - επιφανειακή δομή)
''Οι μεγάλες ιστορίες δεν τελειώνουν. Αλλάζουν μορφή. Καμιά φορά γίνονται σιωπή.'' (Λ.Κουρετζής)
Άβαταρ μέλους
aegina
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 24 Ιουν 2007, 13:05
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Μπουμπού » 04 Μαρ 2008, 18:20

:thnks: aegina, καλά αποτελέσματα!!
Ξύπνησες καλά και έχεις διάθεση να βοηθήσεις?? Ψαχνεις ποια θα είναι η καλή πράξη της ημέρας σου?? Στείλε μου πμ για να ανεβάσεις σημειώσεις στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας!!
Άβαταρ μέλους
Μπουμπού
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 783
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 22:39
Τοποθεσία: ΦΠΨ
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό mina » 28 Ιουν 2009, 20:38

θέματα 27/06/2009

Σπυρόπουλος

θεωρία
α) Λειτουργικές κατηγορίες
β) ποια είναι τα στάδια παραγωγής μιας πρότασης

ασκήσεις
ορίστε την παραγωγή των παρακάτω φράσεων
α) το νερό έβρασε
β) τα χρήματα επιστράφηκαν χτες στη θέση τους


Παναρέτου

α) ορισμό της σωματικότητας, πεδίο, βάση, εξέχουσα οντότητα, πλέγμα πεδίων
β) βασικές αρχές της θεωρίας των πρωτοτύπων

Ιακώβου
α) ορισμούς : επικοινωνιακή ικανότητα, παρεμβολή, γλωσσικό εισαγόμενο, απολίθωση, διεκπεραιωτική προσανατολισμένη δραστηριότητα
β) μια ερώτηση για τις διδακτικές προσεγγίσεις


αυτά περίπου...
Άβαταρ μέλους
mina
 
Δημοσιεύσεις: 124
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2007, 16:35
Ευχαριστώ: 0

Re: ΦΓ26 || Γλωσσολογία ΣΤ' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό bariemai » 26 Ιουν 2010, 16:44

ΙΟΥΝΙΟΣ 2010 :dfg:


ΘΕΜΑΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ:

Α.ΘΕΩΡΙΑ

1. τι ειναι θεματικη/ορισματικη δομη του κατηγορηματος? πως κατατασονται τα ρηματα με βαση τη θεματικη/ορισματικη δομη τους (παραδειγματα). πως προκυπτει η βαθεια δομη της προτασης απο τη θεματικη δομη του ρηματος σε καθε περιπτωση (παραδειγματα)?

2. τι ειναι ο λειτουργικες κατηγοριες(τι πληροφοριες μεταφερουν κ πως πραγματωνονται μορφοσυντακτικα)? περιγραψτε τις λειτουργικες κατηγοριες που περιλαμβανονται στην προτασιακη δομη της ελληνικης.

Β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. δωστε τη φραστικη δομη των παρακατω φρασεων/προτασεων χρησιμοποιωντας πληρεις δομες που περιλαμβανουν κ τις καταλληλες λειτουργικες κατηγοριες
α. αυτου του βιβλιου τα κεφαλαια
β. ο γιαννηες ηξερε πως η μαρια πηγε χτες στη θεσσαλονικη με το αεροπλανο


2. στις παρακατω προτασεις εντοπιστε το κατηγορημα ,χαρακτηριστε το ως προς τη θεματικη/ορισματικη δομη του κ δωστε την παραγωγη τους(βαθεια δομη, επιφανειακη δομη, μετακινησεις).
α. οι μποτες γυαλιζουν
β. τα κερδη μοιραστηκαν στους νικητες
γ. ο γιαννης περπαταει στον κηπο

:beach:
Άβαταρ μέλους
bariemai
 



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες