filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

ΦΓ23 || Γλωσσολογία Γ' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010

Συντονιστές: panos91, Nat:), Vasiliki.l.k.1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

ΦΓ23 || Γλωσσολογία Γ' (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟ)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό joanna21 » 18 Ιουν 2007, 18:19

Τα θέματα του Ιουνίου για τους επι πτυχίω:
Κουτσουλέλου:
1. κατάτμηση, μόνημα, παραδειγματική οικονομία, λειτουργισμός, δομή, μορφοφωνολογία,γλωσσήματα να δοθεί ορισμός και παράδειγμα.
2. Χαρακτηριστικά δομής.
3. Η συμβολή του Jakobson(σε ποιους τομείς της γλω. κτλ.)
είχε και άλλα δύο αλλά δεν τα θυμάμαι. το 1ο υποχρεωτικό και από τα υπόλοιπα ένα διαλέγαμε.(προσοχή τα θέματα επειδή οι συνθήκες ήταν περίεργες ήταν λίγα και ευκολότερα από συνήθως)

Μόζερ:
1 δίχτυ-ιστός
δείγμα-δήγμα
βόλι- σφαίρα
ωραία(π.χ.μέρα)- ωραία(π.χ.περάσαμε)
... Να βρείτε τίς σημασιολογικές σχέσεις των ζευγών και να πείτε αν είναι απόλυτες και γιατί.
2. Κάτι προτάσεις να τις σχολιάσουμε με βάση τη θέωρία του Austin
3. Να γράψετε τι είναι έκταση και τι ένταση σημασίας, τι σχέση έχουν μεταξύ τους; τα: βάρκα, boat, Boot.. έχουν την ίδια ή όχιένταση -έκταση και γιατί;
Από τα 3 να επιλέξουμε τα 2.
Άβαταρ μέλους
joanna21
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 1016
Εγγραφή: 18 Ιουν 2007, 17:09
Τοποθεσία: Κερατσίνι
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό lilo86 » 14 Σεπ 2008, 18:55

Σεπτέμβρης 2008-Θέματα Μόζερ
(επιλέγαμε 4 από τα 5)
1)Οι προτάσεις που ακολουθούν έχουν το ίδιο λογικό περιεχόμενο ή όχι και γιατί;
Οι Ολυμπιακοί αγώνες οργανώθηκαν από την Κίνα.
Η Κίνα οργάνωσε τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Η Κίνα είχε αναλάβει την οργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων.
2)Ποιά είναι η σημασιακή σχέση ανάμεσα στις 3προτάσεις που ακολουθούν;
Η Νέα Ορλεάνη απειλείται από τον τυφώνα Gustav.
Απειλείται η Νέα Ορλεάνη από τον τυφώνα Gustav;
Ποιά περιοχή απειλείται από τον τυφώνα Gustav;
3)Τι σχέση έχουν τα φωνήματα και οι σημασίες σύμφωνα με τη "γλωσσηματική" θεωρία του Hjelmslev;
4)Πόσα λεξήματα περιέχει η περίοδος που ακολουθεί;Δικαιολογήστε την απάντησή σας.
Ο τυφώνας Γκούσταβ ακολουθεί μία πορεία ανάλογη με αυτή του τυφώνα Κατρίνα με αποτέλεσμα να απειλείται ανάλογη καταστροφή στην ίδια περιοχή.
5)Πώς αξιοποίησε ο Trier την έννοια της αξίας(valeur) του Saussure στη θεωρία του για τα λεξιλογικά/σημασιολογικά πεδία;
sing me a song to remind me where I belong...
Άβαταρ μέλους
lilo86
 
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2008, 17:18
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ?!?! » 22 Φεβ 2009, 16:43

lilo86 έγραψε:Σεπτέμβρης 2008-Θέματα Μόζερ
(επιλέγαμε 4 από τα 5)
1)Οι προτάσεις που ακολουθούν έχουν το ίδιο λογικό περιεχόμενο ή όχι και γιατί;
Οι Ολυμπιακοί αγώνες οργανώθηκαν από την Κίνα.
Η Κίνα οργάνωσε τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Η Κίνα είχε αναλάβει την οργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων.
2)Ποιά είναι η σημασιακή σχέση ανάμεσα στις 3προτάσεις που ακολουθούν;
Η Νέα Ορλεάνη απειλείται από τον τυφώνα Gustav.
Απειλείται η Νέα Ορλεάνη από τον τυφώνα Gustav;
Ποιά περιοχή απειλείται από τον τυφώνα Gustav;
3)Τι σχέση έχουν τα φωνήματα και οι σημασίες σύμφωνα με τη "γλωσσηματική" θεωρία του Hjelmslev;
4)Πόσα λεξήματα περιέχει η περίοδος που ακολουθεί;Δικαιολογήστε την απάντησή σας.
Ο τυφώνας Γκούσταβ ακολουθεί μία πορεία ανάλογη με αυτή του τυφώνα Κατρίνα με αποτέλεσμα να απειλείται ανάλογη καταστροφή στην ίδια περιοχή.
5)Πώς αξιοποίησε ο Trier την έννοια της αξίας(valeur) του Saussure στη θεωρία του για τα λεξιλογικά/σημασιολογικά πεδία;

μηπως μπορεις να μου απαντησεις την ερωτηση 2?????
Άβαταρ μέλους
?!?!
 

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Φαλίτσα » 23 Φεβ 2009, 00:30

Κι εμένα με μπέρεψε αυτό το ερώτημα...Νομίζω όμως πως έχει να κάνει με τις συνθήκες αληθείας.Η πρώτη αποτελεί τη ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ενώ οι άλλες δύο ερωτηματικές προτάσεις στην ουσία ζητούν να αποφανθεί ο ομιλητής εάν η λογική πρόταση είναι ΑΛΗΘΗΣ ή ΨΕΥΔΗΣ. :study: :bookread:
Άβαταρ μέλους
Φαλίτσα
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 12 Σεπ 2008, 22:45
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Φαλίτσα » 23 Φεβ 2009, 00:44

3. Να γράψετε τι είναι έκταση και τι ένταση σημασίας, τι σχέση έχουν μεταξύ τους; τα: βάρκα, boat, Boot.. έχουν την ίδια ή όχιένταση -έκταση και γιατί;
Μπορεί να βοηθήσει κάποιος σε αυτό το ερώτημα... :confused:
Άβαταρ μέλους
Φαλίτσα
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 12 Σεπ 2008, 22:45
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Hamtaro » 23 Φεβ 2009, 21:32

Ένταση κ έκταση ορισμούς δίνει κ ο Λάιονς κ ο Μπαμπινιώτης. Η σχέση τουσ είναι σε αλληλεξάρτηση και είναι αντιστρόφως ανάλογες ιδιότητες.

Η λέξη "βάρκα" όπως και η λέξη boat δηλώνουν μια συγκεκριμένη έννοια και όχι μια γενικευτική όπως πχ το ΄ζωο (είδη ζώων διάφορα)
Ξέρουμε ότι όσο ευρύτερη η έκταση τόσο στενότερη η ένταση κ αντίστροφα. Εδώ αφού η έκταση είναι περιορισμένη , η ένταση είναι μεγαλύτερη.
Θέτουμε και τισ δύο λέξεις μαζί στην απάντηση, γιατί σημαίνουν την ίδια έννοια.

Η λέξη boot τώρα..χμ. Είναι έιδος παπουτσιού και κατ'αυτήν την έννοια δεν αποτελεί λέξη με ευρύτερη έκταση. (εκτός πια και αν υπάρχουν υποκατηγοριες μπότας!!!) άρα βάσει τησ αντίστροφης αναλογίας έχει επίσης όπως πάνω μεγαλύερη ένταση.
Άβαταρ μέλους
Hamtaro
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 08 Μάιος 2008, 23:45
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό crocodilino » 24 Φεβ 2009, 20:19

Τα θέματα σήμερα...
Κουτσουλέλου
1) Καθοριστικότητα, μόνημα, μορφή-ύλη, επικοινωνιακή-ποιητική γλώσσα, ταξινόμηση = να δωθούν σύντομοι ορισμοί και παράδειγμα όπου κρίνουμε αναγκαίο.
2) 5 προτάσεις τις οποίες δε θυμάμαι ακριβώς, ήταν από θεωρία και έπρεπε να τις χαρακτηρίσουμε σωστές ή λανθασμένες.
3) 2 στήλες από 6 χαρακτηριστικές λέξεις η κάθε μια που αντιστοιχίζονταν μεταξύ τους (πχ υπόταξη-επέκταση)
4) Να σχολιάσουμε με παράδειγμα από όποιο επιστημονικό πεδίο θέλουμε τη θέση του Culler για τον δομισμό.
(όλα υποχρωτικά)

Μόζερ
1) Οι δραπέτες συνελήφθησαν από την αστυνομία
Η αστυνομία συνέλαβε τους δραπέτες
η αστυνομία έκανε συλλήψεις.
Έχουν ίδιο λογικό περιεχόμενο ποιές και γιατί?

2) Ο Άρης επαναλαμβάνει συνέχεια την ίδια πρόταση
Ο Άρης επαναλαμβάνει συνέχεια το ίδιο εκφώνημα
Ποια από τις 2 αποφάνσεις είναι γλωσσολογικά αποδεκτή και γιατί?

3) Μια μεγαλωπή πρόταση να καταγράψουμε τα λεξήματα από τα οποία αποτελείται με αιτιολόγηση

4)Πως αξιοποίησε την θεωρία του Saussure περί της αξίας του γλωσσικού στοιχείου ο Trier στα σημασιολογικά/λεξιλογικά πεδία.

(3από τα 4)
EDUCATION IS THE MOST POWERFUL WEAPON WHICH YOU CAN USE TO CHANGE THE WORLD [Don´t let them steal your Brain!]
Άβαταρ μέλους
crocodilino
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 6334
Εγγραφή: 03 Φεβ 2009, 15:20
Τοποθεσία: Πειραιάς
Σχολή/Τμήμα: Γλωσσολογικό!
Ευχαριστώ: 30

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Βανέσα » 02 Φεβ 2010, 19:37

Boot=βάρκα στα γερμανικά
Άβαταρ μέλους
Βανέσα
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009, 01:44
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό tsoufis » 21 Φεβ 2010, 15:10

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010

ΚΟΥΤΣΟΥΛΕΛΟΥ

1.Να δοθούν οι ορισμοί και παράδειγμα:

α)λειτουργισμός
β)συμπεριφοριστική γλωσσολογία
γ)αρχή της αυτορρύθμισης
δ)ποιητική γλώσσα
ε)μορφωνολογία

Β.6 λέξεις να τις αντιστοιχήσουμε με την δίπλα στήλη(αρκετά πονηρές και παγίδες)
Γ.Σ-Λ σε 6 προτάσεις
Δ.Μας έδωσε τον μύθο της Περσεφόνης και μας ζήτησε να επισημάνουμε τις δυικές αντιθέσεις σε όλα τα επίπεδα δηλαδή σε μορφολογικό,σημασιολογικό,συντακτικό επίπεδο και να επισημάνουμε τις αποκλίνουσες-ανώμαλες κατηγορίες.τ β ερώτημα δεν το απάντησε σχεδόν κανείς ήταν πολύ δύσκολο και διευκρίνισε οτι το έβαλε επίτηδες.τ ν πω....μόνο άμα παρακολουθούσες τις εργασίες και τις παρουσιάσεις.αλλά ήταν τόσες πολλές τι να πώ....

ΜΟΖΕΡ
(ΑΠ ΤΑ 3 ΤΑ 2 διαλέγαμε)
1.Μια μεγαλωπή πρόταση να καταγράψουμε τα λεξήματα και να αιτιολογήσουμε την απάντηση μας.
2.Μας έδινε 4 προτάσεις και μας ζητούσε να επισημάνουμε αν είναι φορείς της ίδιας λογικής πρότασης.Αιτολόγηση της απάντησης μας.
3α)Τίτλοι χθεσινών εφημερίδων λένε τα εξής.Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας,Ο Πρωθυπουργός,Ο Γιώργος Παπανδρέου.οι παραπάνω πρότασεις έχουν την ίδια σημασία και αναφορά;αιτιολόγηση
3β)Τι σχέση έχουν τα φωνήματα και οι σημασίες σύμφωνα με την θεωρία του Hjelmslev;;;
αυτά.πάντως όποιος δεν παρακολουθεί κουτσουλέλου είναι σκούρα τα πράγματα.....
Άβαταρ μέλους
tsoufis
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2008, 19:27
Ευχαριστώ: 0



Επιστροφή στο Παλαιό Πρόγραμμα Σπουδών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες