Η ύλη των εξετάσεων του μαθήματος από το βιβλίο του καθ. Μ. Κασσωτάκη «Παιδαγωγικά και Εκπαιδευτικά Ρεύματα από τον 18ο αιώνα μέχρι σήμερα» είναι η ακόλουθη :
1.Οι απαρχές της φιλελεύθερης αντιαυταρχικής Παιδαγωγικής
Rousseau (σ.21-24), Pestalozzi (σ. 27-29), Herbart (σ.35-37).
2.Το κίνημα της Νέας Αγωγής στις ευρωπαϊκές χώρες και στις Η.Π.Α
(Montessori, Cousinet, Freinet, Dewey) (σ.38-52).
3.Tα χαρακτηριστικά των νέων ρευμάτων στη μεταπολεμική περίοδο και οι παράγοντες που ευνόησαν την εμφάνισή τους (σ. 67-73).
4.Οι γνωστικές ψυχολογικές θεωρίες και η επίδρασή τους στην παιδαγωγική σκέψη και την εκπαιδευτική πράξη (σ.84-89).
5. Το κίνημα για την ισότητα των ευκαιριών και ο εκδημοκρατισμός της εκπαίδευσης.
5.1. Τα ερμηνευτικά μοντέλα των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση (σ.108-115).
5.2. Η αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση (σ.115-129).
6. Η εκπαιδευτική κρίση και ο εκπαιδευτικός νεοσυντηρητισμός (1970-1990)
6.1.Η κρίση της εκπαίδευσης και το κίνημα του εκπαιδευτικού νεοσυντηρητισμού στις Η.Π.Α (σ.144-151).
6.2. Η κρίση της εκπαίδευσης και το κίνημα του εκπαιδευτικού νεοσυντηρητισμού στις ευρωπαϊκές χώρες (σ.152-161).
7.Παγκοσμιοποίηση, κοινωνία της γνώσης και εκπαίδευση.
7.1. Οι σημαντικότερες εξελίξεις των νεωτέρων χρόνων και οι επιπτώσεις τους στην εργασία και την εκπαίδευση (σ.182-188).
7.2.Οι κύριες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής (εθνική συνείδηση, πολίτης, πολυπολιτισμικότητα, ενίσχυση της γενικής παιδείας) (σ.188-200).
7.3.Δια βίου μάθηση, εκπαίδευση και κατάρτιση (σ.200-218).
κι επειδή έχω και γω γάτα σε νιώθω απόλυτα
