Σελίδα 1 από 1

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2008, 12:48
από ANANDA
:study: μηπως μπορει καποιος να μας διαφωτισει πανω στα παλια θεματα στατιστικης β';;;θα εχει ασκησεις;;;υπαρχει κατι σος;;;ευχαριστω!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Αύγ 2009, 01:46
από Persephone
Αν τα θυμόμουν και καλά κιόλας... Λοιπόν 6 ανάπτυξης ήταν. Τα 3 θέματα ήταν θεωρία (Μεθοδολογία έρευνας) και θυμάμαι ότι το ένα θέμα ήταν για την τυχαία δειγματοληψία και το άλλο για ερωτηματολόγια ή συνέντευξη (δε θυμάμαι για ποιο από τα 2...). Δύο ασκήσεις και ένα θέμα με τύπους να πούμε τί είναι το κάθετι στον τύπο και πού χρησιμοποιούμε τον καθένα.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2009, 12:19
από Pulp
ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΠΤ. 2009
1. Κατα στρώματα δειγματοληψία
2. Εκτιμητική στη στατιστική
3. Συμπλήρωση πίνακα.

Αυτά θυμάμαι (προσπαθω να τα ξεχάσω :funny:
Όποιος θυμάται περισσότερα ας συμπληρώσει για να βοηθηθούν οι επόμενοι

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2010, 18:35
από golfo
ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2010

6 ερωτήσεις με περιορισμένο χώρο απάντησης.

1η ΕΡΩΤΗΣΗ
α)Εδινε μία τιμή για τη Διάμεσο, μία τιμή για τη Δεσπόζουσα (νομίζω 8) και μία τιμή για το Μέσο όρο (12). Με βάση αυτές τις τιμές και μόνο έπρεπε να πούμε ποια είναι η μορφή της κατανομής.

Απάντηση
σελ 67 του πρώτου τόμου περιγραφικής στατιστικής Παρασκευόπουλου
όταν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος της διαμέσου η κατανομή έχει τη μορφή ασσύμετρη αριστερά

β) Μας έδινε την τιμή της Δεσπόζουσας (12) και την τιμή της διαμέσου (12 πάλι). Ζητούσε να πούμε τι τιμή θα έχει ο μέσος όρος.

Απάντηση
Ο μέσος ορος είναι 12. Η κατανομή είναι συμμετρική κωδωνοειδής άρα Χ=Δμ=Δπσ.

2η ΕΡΏΤΗΣΗ
Εδινε πινακάκι με συνάφειες 4 μεταβλητών και έπρεπε να επιλέξουμε 2 μεταβλητές που θα χρησιμοποιούσαμε για να προβλέψουμε την κατάθλιψη.

Απάντηση
Το πινακάκι είχε τη μορφή του πίνακα στη σελ 145 πρώτος τόμος περιγραφικής στατιστικής Παρασκευόπουλου. Επιλέγουμε τις μεταβλητέ που έχουν την υψηλότερη συνάφεια.
Αρα άγχος και αρνητικά γεγονότα της ζωής για το πινακάκι της εξέτασης.

3η ή 4η Ερώτηση (δε θυμάμαι ακριβώς)

Μας έδινε τον τύπο υπολογισμού του τυπικού σφάλματος μέσου όρου και έπρεπε να πούμε τι είναι αυτός ο τύπος, που τον χρησιμοποιούμε και τι σημαίνουν τα σύμβολα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
σελ 93 δεύτερος τόμος επαγωγικής στατιστικής Παρασκευόπουλου

5η Ερώτηση
Εδινε πίνακα με ολικά αθροίσματα,βαθμούς ελευθερίας και μέσα τετράγωνα. Επρεπε να συμπληρώσουμε τα νούμερα που έλειπαν.
Να πούμε πόσο ήταν το μέγεθος του δείγματος
Ποιες είναι οι ανεξάρτητες και εξαρτημένες μεταβλητές και
Ποιο στατιστικό κριτήριο χρησιμοποίησε ο ερευνητής.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
σελ 175 δεύτερος τόμος επαγωγικής Παρασκευόπουλου
ο πίνακας στο τέλος της σελίδας μας δίνει τον τρόπο που έπρεπε να απαντήσουμε.
Στο dfολ που μας έδινε 222, αν προσθέταμε μία μονάδα βρίσκαμε το μέγεθος του δείγματος άρα 223. Το SS εντός των ομάδων που έλειπε το βρίσκαμε αν αφαιρούσαμε από το SSoλ το SSμεταξύ των ομάδων που υπήρχε στον πίνακα. Εβγαινε 23χιλιάδες κάτι. Το df μεταξύ των ομάδων το βρίσκαμε αν αφαιρούσαμε μία μονάδα από τις 3 ομάδες ασθενειών που μας έλεγε στην εκφώνηση. Άρα dfμεταξύ των ομάδων 2. Για να βρούμε το df εντός των ομάδων απλά αφαιρούσαμε από το dfολ το dfμεταξύ των ομάδων. Αρα 222-2=220. Για να βρούμε τα μέσα τετράγωνα διαιρούσαμε τα αθροίσματα τετραγώνω με τους αντίστοιχους βαθμούς ελευθερίας.
Δεν είναι δύσκολο τρόπο θέλει, ούτε καν τους τύπους χρειαζόμασταν γι αυτό δεν μας τους έδινε. Μελετήστε το πινακάκι και θα καταλάβετε τη λογική του.

Το στατιστικό κριτίριο στη διαδικασία αυτή, ανάλυση διακύμανσης, είναι το F.

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2010, 18:53
από golfo
5η Ερώτηση
Γιατί στα εξαρτημένα δείγματα η διαφορποιητική ισχύς του στατιστικού κριτηρίου είναι μεγαλύτερη

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

σελ 65 ,σελ 167 κ.α.
Γιατί στα δείγματα εξισωμένα κατά ζεύγη η διασπορά δεν επηράζει τις τιμές των δειγμάτων άρα οι όποιες διαφορές οφείλονται στο μέσο ορο. Και η διασπορά δεν επηρεάζει γιατί με την εξίσωση κατά ζεύγη οι πληθυσμού καθίστανται ομοιογενείς.


Μας έδινε διάφορα σύμβολα από τύπους κ.λ.π. και έπρεπε να πούμε τι είναι το καθένα.

Αν ξέχασα κάποια ερώτηση ας συμπληρώσει όποιος από τους συμφοιτητές μας θυμάται κάτι παραπάνω.

Καλή επιτυχία σε όλους! Μην απελπίζεστε η στατιστική θέλει καλό διάβασμα. Αμα μπει στο νόημα κάποιος θα τα καταφέρνει μια χαρά.Σας μιλάω από προσωπική πείρα :peace2: .

Ενα μάθημα μου έμεινε και παίρνω πτυχίο!!!!!!!

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Σεπ 2010, 23:45
από elenistas
ευχαριστούμε πολύ golfo!

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2010, 18:25
από angelina1985
καλησπερα!!!!!!!!! δινω κατατακτηριες τωρα τον δεκεμβριο(ειμαι πτυχιουχοσ του τμηματος φιλοσοφιας στην πατρα) και ενα απ τα μαθηματα μου ειναι και η στατιστικη!!!! σας παρακαλω αν μπορειτε να με βοηθησετε με παλια θεματα γιατι η υλη ειναι τεραστια κ γενικα δεν τα βρισκω κ ευκολα ιδιαιτερα!!!!! :help: εφχαριστω προκαταβολικα!!!! :peace2:

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Φεβ 2011, 15:03
από luz87
Φεβρουάριος του 11. Εβαλε 140 σωστό-λάθος, μόνο που αν κάνεις ένα λάθος σου αφαιρεί μισή μονάδα. Τους τύπους που χρειαζόσουνα τους είχε πίσω πίσω, και γενικά κάλυπτε περίπου όλη την ύλη, δυστυχώς δεν θυμάμαι συγκεκριμένα ερωτήσεις...

Re: ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Νοέμ 2011, 21:20
από Dominique
Νοέμβριος 2011 (επι πτυχίω)

1. Αναφέρατε τις μεθόδους της Περιγραφικής Στατιστικής (λίγα λόγια για όλη την ύλη)
2. Γιατί μας ενδιαφέρουν οι δείκτες συνάφειας στις μετρήσεις; Έχει βρεθεί συνάφεια -0,47 μεταξύ επιθετικότητας και συναισθηματικής αστάθειας σε δείγμα Αθηναίων εφήβων. Ερμηνεύστε την.
3. Γιατί γίνεται η διόρθωση στον τύπο του Pearson r; (εννοεί τη συνδιασπορά)

Σχετικά εύκολα θέματα. Βέβαια εγώ είχα θεματάκι να ερμηνεύσω το μειον στη συνάφεια στο 2ο γτ η σχεση επιθετικοτητας και συναισθηματικης ασταθειας μου κανει ανάλογη (ευθύγραμμη θετική) και όχι αντιστρόφως ανάλογη... Όποιος παρακολουθούσε ή τελωσπάντων το ξέρει στα σίγουρα ας μου το εξηγήσει!!!

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Οκτ 2012, 18:50
από nepheli
Σεπτέμβριος 2012

Μία σελίδα Σωστό-λάθος. Δύο ασκήσεις με πίνακες, ο ένας για συμπλήρωση συχνοτήτων και ο άλλος για υπολογισμό συνάφειας με βάση τις τιμές δύο μεταβλητών χ και ψ.

Μία ερώτηση, στην δεύτερη άσκηση τι συνάφεια βρήκατε? 0???

:goodluck:

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2014, 22:33
από crystal frontier
Θέματα επαναληπτικής εξεταστικής- Σεπτέμβριος 2013 (Η εξέταση έγινε Φεβρουάριο)
Είχε τρεις ερωτήσεις, υποχρεωτικές και οι τρεις. Η πρώτη έπιανε 10 μονάδες και η δεύτερη και η τρίτη από 5.

1.Πολύ περιληπτικά η 1 είχε ως εξής
σε ένα δείγμα 500 ατόμων (250 γυναίκες-250 άνδρες) μετρήθηκαν 2 μεταβλητές με δύο διαφορετικές κλίμακες 10 ερωτήσεων η καθεμία. (Οι μεταβλητές ήταν οι παραδοσιακές αξίες και μία άλλη σχετική με απόψεις για επαγγέλματα(δεν θυμάμαι καλά)).
Έδινε Μέσο όρο, τυπικές αποκλίσεις, Εύρος, διάμεσο, διασπορά και για τις δύο μετρήσεις καθώς και δείκτη συνάφειας μεταξύ των δύο μετρήσεων, ο οποίος ήταν αρνητικός και μάλιστα ζήταγε να πούμε ποιος δείκτης είναι.(pearson r)
Με βάση τα παραπάνω
α.Ζήταγε να σχεδιάσουμε και να ονομάσουμε την καμπύλη για καθεμία από τις δύο μετρήσεις. (πχ ασύμετρη δεξιά, δικόρυφη συμμετρική κτλ)
β.Zήταγε τη διασπορά και των δύο και κάτι σχετικό με την ιδιότητα της διαμέσου να χωρίζει τις τιμές της κατανομής στη μέση (50% των τιμών άνω και 50% κάτω από τη διάμεσο)
γ.Ζήταγε να βρούμε το Σ(ΧΥ) χωρίς να δίνει αναλυτικά τις τιμές της κατανομής αλλά έπρεπε να το βρούμε από τον τύπο του pearson r, τον οποίο έδινε στο τυπολόγιο, αντικαθιστώντας τις υπόλοιπες γνωστές τιμές στον τύπο.
δ.Έλεγε να ερμηνεύσουμε το ''παράδοξο'' αποτέλεσμα της συνάφειας μεταξύ των δύο μεταβλητών. (Μάλλον ότι κανονικά αναμενόταν θετική συνάφεια κτλ ??)

2. Έδινε καμιά δεκαριά συνάφειες όπως αυτές 0,41 0,441 0,42 0,431 0,440 και ζητούσε να πούμε ποια είναι η μεγαλύτερη, ποια η μικρότερη και ποια η μεταξύ τους διαφορά. Π.χ. Η μεγαλύτερη είναι η 0,441 η μικρότερη 0,41και η μεταξύ τους διαφορά 0,031.

3. Eίχε ένα πινακάκι με συνάφειες δύο μεταβλητών, μας έδινε τον δείκτη Φ=0,56 και έλεγε να ερμηνεύσουμε τη συνάφεια. Έπρεπε να απαντήσουμε π.χ. ότι η συνάφεια είναι θετική κρίνοντας από τις τιμές στα φατνία του πίνακα, μέτρια-σχετική συνάφεια και γενικά να εξηγήσουμε τα αποτελέσματα.

Καλή επιτυχία!!!

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Φεβ 2014, 23:25
από (panos)
crystal frontier έγραψε:Θέματα επαναληπτικής εξεταστικής- Σεπτέμβριος 2013 (Η εξέταση έγινε Φεβρουάριο)
Είχε τρεις ερωτήσεις, υποχρεωτικές και οι τρεις. Η πρώτη έπιανε 10 μονάδες και η δεύτερη και η τρίτη από 5.

1.Πολύ περιληπτικά η 1 είχε ως εξής
σε ένα δείγμα 500 ατόμων (250 γυναίκες-250 άνδρες) μετρήθηκαν 2 μεταβλητές με δύο διαφορετικές κλίμακες 10 ερωτήσεων η καθεμία. (Οι μεταβλητές ήταν οι παραδοσιακές αξίες και μία άλλη σχετική με απόψεις για επαγγέλματα(δεν θυμάμαι καλά)).
Έδινε Μέσο όρο, τυπικές αποκλίσεις, Εύρος, διάμεσο, διασπορά και για τις δύο μετρήσεις καθώς και δείκτη συνάφειας μεταξύ των δύο μετρήσεων, ο οποίος ήταν αρνητικός και μάλιστα ζήταγε να πούμε ποιος δείκτης είναι.(pearson r)
Με βάση τα παραπάνω
α.Ζήταγε να σχεδιάσουμε και να ονομάσουμε την καμπύλη για καθεμία από τις δύο μετρήσεις. (πχ ασύμετρη δεξιά, δικόρυφη συμμετρική κτλ)
β.Zήταγε τη διασπορά και των δύο και κάτι σχετικό με την ιδιότητα της διαμέσου να χωρίζει τις τιμές της κατανομής στη μέση (50% των τιμών άνω και 50% κάτω από τη διάμεσο)
γ.Ζήταγε να βρούμε το Σ(ΧΥ) χωρίς να δίνει αναλυτικά τις τιμές της κατανομής αλλά έπρεπε να το βρούμε από τον τύπο του pearson r, τον οποίο έδινε στο τυπολόγιο, αντικαθιστώντας τις υπόλοιπες γνωστές τιμές στον τύπο.
δ.Έλεγε να ερμηνεύσουμε το ''παράδοξο'' αποτέλεσμα της συνάφειας μεταξύ των δύο μεταβλητών. (Μάλλον ότι κανονικά αναμενόταν θετική συνάφεια κτλ ??)

2. Έδινε καμιά δεκαριά συνάφειες όπως αυτές 0,41 0,441 0,42 0,431 0,440 και ζητούσε να πούμε ποια είναι η μεγαλύτερη, ποια η μικρότερη και ποια η μεταξύ τους διαφορά. Π.χ. Η μεγαλύτερη είναι η 0,441 η μικρότερη 0,41και η μεταξύ τους διαφορά 0,031.

3. Eίχε ένα πινακάκι με συνάφειες δύο μεταβλητών, μας έδινε τον δείκτη Φ=0,56 και έλεγε να ερμηνεύσουμε τη συνάφεια. Έπρεπε να απαντήσουμε π.χ. ότι η συνάφεια είναι θετική κρίνοντας από τις τιμές στα φατνία του πίνακα, μέτρια-σχετική συνάφεια και γενικά να εξηγήσουμε τα αποτελέσματα.

Καλή επιτυχία!!!


Να διορθώσω πως στην 2η ερώτηση η απάντηση είναι πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη και μικρότερη τιμή καθώς κάνουμε λόγο για συνάφειες, επομένως οι αριθμητικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους δεν έχουν καμία σημασία. Επομένως η διαφορά είναι 0. Αυτό είπε την την Παρασκευή αμέσως μετά την εξέταση. Όταν είπε την απάντηση, έμεινα με το στόμα ανοικτό, καθώς δεν είχα καν προσέξει ότι οι δείκτες αυτοί αφορούσαν δείκτες συνάφειας....... Προσωπικά, θεωρώ ότι τα θέματα του ήταν κουλά και δεν έδειξε τρομερή διάθεση, μέσα από τα θέματα του, να βοηθήσει.

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2015, 15:36
από funghi
Eαρινό εξάμηνο 2015

Σωστό Λάθος , αρνητική βαθμολογηση
Πολλές ερωτήσεις με το κριτήριο χ2 και το F
Ασκηση ευκολη επρεπε να κανεις πραξεις και να βρεις το F το P ενα πινακακι ηταν και σου εδινε καποια στοιχεια

ΨΧ62 || Στατιστικη Β'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Ιουν 2015, 09:51
από Κ.Ε.
funghi έγραψε:Eαρινό εξάμηνο 2015

Σωστό Λάθος , αρνητική βαθμολογηση
Πολλές ερωτήσεις με το κριτήριο χ2 και το F
Ασκηση ευκολη επρεπε να κανεις πραξεις και να βρεις το F το P ενα πινακακι ηταν και σου εδινε καποια στοιχεια


βρήκες το p? μήπως το βρήκε κάποιος?