filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Αρχαιολογία της Μεταβυζαντινής περιόδου-ΙΑ 44

Εδώ μπορείτε να ανακοινώνετε και να ρωτάτε σχετικά με παλαιά θέματα του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.

Συντονιστές: connie.rat, Summer_95

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

Αρχαιολογία της Μεταβυζαντινής περιόδου-ΙΑ 44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό joanna21 » 18 Ιουν 2007, 18:24

Επεξεργασία: Οι ενότητες των παλαιών θεμάτων προορίζονται ΜΟΝΟ για την ανάρτηση θεμάτων και για απορίες πάνω σ'αυτά.Γενικά σχόλια και ερωτήσεις σχετικά με τα μαθήματα παρακαλούμε να γίνονται στις αντίστοιχες ενότητες των μαθημάτων (βλ. Οδηγός Εύρεσης Μαθημάτων). Άσχετες δημοσιεύσεις θα επεξεργάζονται και θα διαγράφονται από τους συντονιστές.


18-9-2006

Από τα τρία θέματα το πρώτο είναι υποχρεωτικό, από το δεύτερο και τρίτο επιλέγεται το ένα.

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Περιγραφή κάτοψης του εκκλησιατικού κτιρίου της εικόνας*. Σε ποιον αρχιτεκτονικό τύπο ανήκει, πότε και πού συναντούμε τέτοιους ναούς και ποιους άλλους ναούς αυτού του τύπου γνωρίζετε;

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Με ποιο σημαντικό τοιχογραφικό σύνολο εγκαινιάζεται η κρητική παρουσία στην ηπειρωτική Ελλάδα τον 16ο αι. και πότε; Ποιος είναι ο καλλιτέχνης του, ποια άλλα μνημεία συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν και ποιες αναμνήσεις απηχεί η τέχνη του; Πώς προσαρμόζεται το εικονογραφικό πρόγραμμα στην αρχιτεκτονική του συγκεκριμένου μνημείου;

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ

Αναγνώριση κατηγορίας στην οποία ανήκει το εκκλησιατικό κτήριο της φωτογραφίας και σύγκριση ως προς τη γενική εντύπωση αλλά και τις λεπτομέρειες με το σχέδιο που παρατίθεται δίπλα του**. Τι συμπεράσματα βγάζετε απ΄ τη σύγκριση αυτή ως προς τις επιρροές που δέχθηκε η εκκλησιατική αρχιτεκτονική της περιόδου μετά την Άλωση σε ορισμένες περιοχές;

* Κάτοψη και τομή Αγίου Νικολάου του Χωστού στον Κηφισό.
** Φωτογραφία: Μονή Αρκαδίου, πρόσοψη του καθολικού - Σχέδιο: Πρόσοψη ναού της Βενετίας (1537).
Τελευταία επεξεργασία από Summer_95 και 13 Φεβ 2016, 17:32, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Αιτία: προσθήκη νέου κανόνα
Άβαταρ μέλους
joanna21
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 1016
Εγγραφή: 18 Ιουν 2007, 17:09
Τοποθεσία: Κερατσίνι
Ευχαριστώ: 2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό zelda » 23 Ιουν 2009, 08:40

Ας τα έχουμε κ εδώ:
Εξεταστική περίοδος Ιουλίου 2004

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Α. Σας δίνονται η κάτοψη (α) και η τομή (β) ενός κτηρίου. Περιγράψτε την κάτοψή του. Σε ποια κατηγορία κτηρίων ανήκει ; Ποια περίοδος της βυζαντινής αρχιτεκτονικής μπορεί να θεωρηθεί ότι χρησίμευσε ως πρότυπο για κτήρια αυτού του είδους;

Β. Συνοψίστε σε ένα κείμενο που δεν θα ξεπερνά τη μία (1) σελίδα τις κυριότερες ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δύο επικρατέστερα ζωγραφικά συστήματα που αναδεικνύονται τον 16ο αι. στην Ηπειρωτική Ελλάδα.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Στην εικόνα (γ) βλέπετε μία χαλκογραφία που αναπαριστά πολιορκία πόλεως. Το οχυρωματικό έργο της εικόνας αυτής ανήκει κατά τη γνώμη σας σε φραγκική ή ενετική πρωτοβουλία και γιατί; Περιγράψτε την κάτοψή του.

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Πώς τοποθετούνται τα αγγεία μέσα σε έναν κλίβανο και ποια βοηθητικά αντικείμενα χρησιμοποιούνται; Σε ποιες περιοχές όπου έχουν εντοπιστεί μεταβυζαντικά εργαστήρια κεραμεικής έχουν βρεθεί τέτοια αντικείμενα ;

Εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2003

Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Α. Περιγράψτε την παρακάτω κάτοψη. Σε ποια παραλλαγή ενός πολύ διαδεδομένου τύπου ναών ανήκει και σε ποια περίοδο της βυζαντινής αρχιτεκτονικής εμφανίζεται αυτή η παραλλαγή ;



Β. Κρητικοί ζωγράφοι εικόνων του 16ου και 17ου αι : ποιοι πολιτικοί και κοινωνικοί παράγοντες επηρεάζουν το ύφος και την εξέλιξη της τέχνης τους και ποια τα χαρακτηριστικά αυτής της τέχνης; Ποιους εκπροσώπους αυτής της καλλιτεχνικής παραγωγής γνωρίζετε ;



ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Τι χαρακτηρίζει την παραγωγή των μεταβυζαντινών κεραμεικών και ποια κέντρα παραγωγής στον ελλαδικό χώρο έχουν εντοπιστεί ως τώρα ;
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Σε τι διαφέρουν οι ενετικές οχυρώσεις από τις βυζαντινές και τις φράγκικες ; Αναφέρατε τέσσερα ενετικά οχυρά που σώζονται στον ελλαδικό χώρο.

Εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2004

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Σας δίνονται η κάτοψη και η τομή ενός ναού. Περιγράψτε την κάτοψή του και αναφερθείτε στον τρόπο στέγασής του. Σε ποια κατηγορία ναών ανήκει ; Χρονολογήστε τον.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ποιες συνθήκες οδήγησαν στην οχύρωση νησιών του Αιγαίου ; Εξηγείστε με συντομία ποια μορφή παίρνουν οι οχυρώσεις αυτές.


ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Ποιες κατηγορίες εγχάρακτων κεραμεικών της περιόδου μεταξύ 11ου – 13ου αι. γνωρίζετε ; Περιγράψτε με συντομία τις διαφορές τους.


Εξεταστική περίοδος Ιανουαρίου 2005

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Α. Σας δίνεται η κάτοψη ενός ναού. Περιγράψτε την. Σε ποιον τύπο ανήκει και ποιοι ναοί υπήρξαν τα πρότυπα για ναούς αυτού του τύπου;

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Στη διπλανή εικόνα βλέπετε την τομή ενός οχυρωματικού έργου. Από ποιους θα πρέπει να έχει κτισθεί και γιατί; Αναγνωρίστε τα επιμέρους στοιχεία του A, B, E.

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Ποιος είναι ο γνωστότερος ζωγράφος εικόνων του 16ου αι. στην Κρήτη και τι γνωρίζετε για το έργο του ; Σε ποιο βαθμό επηρεάσθηκε από τη δυτική τέχνη ;

Εξεταστική περίοδος Ιουνίου 2005

ΘΕΜΑΤΑ εξετασεων*

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Α . Να περιγράψετε την κάτοψη του εκκλησιαστικού

κτηρίου και να αναγνωρίσετε τον αρχιτεκτονικό τύπο

και τη χρήση του.

Β. Να περιγράψετε με συντομία τις όψεις των δύο

σπιτιών, να τις συγκρίνετε και να τις χρονολογήσετε.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ Τι γνωρίζετε για τη μνημειακή ζωγραφική στην Κρήτη λίγο πριν και λίγο μετά την Άλωση, ποιοι ζωγράφοι δραστηριοποιούνται και με ποια σημαντικά μνημεία της εποχής συνδέεται η τέχνη τους ;
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ Με βάση τα όσα έχετε μελετήσει για την κοσμική και εκκλησιαστική αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική και την κεραμεική της μεταβυζαντινής περιόδου (15ος –16ος αι.) περιγράψτε σε γενικές γραμμές τον περιβάλλοντα χώρο –ιδιωτικό και δημόσιο- δύο φανταστικών προσώπων της εποχής, ενός από τις τουρκοκρατούμενες και ενός από τις ενετοκρατούμενες περιοχές. (Η απάντησή σας να μην ξεπεράσει τις δύο σελίδες).

Εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2005
βυζαντινη αρχαιολογια γ’

ΘΕΜΑΤΑ εξετασεων*

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα


ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Να περιγράψετε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου, να αναγνωρίσετε τον αρχιτεκτονικό τύπο και να το συγκρίνετε με άλλους ναούς του ίδιου τύπου.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ Σε ποιον ζωγράφο αποδίδονται οι κυριότερες ανώνυμες τοιχογραφίες της περιοχής της Ηπείρου στα χρόνια 1532-1553; Ποιο είναι το μόνο επώνυμο έργο του; Ποια τα βασικά χαρακτηριστικά των έργων του;
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ



Σε ποια κατηγορία ανήκουν οι παραπάνω ναοί και σε ποιες περιοχές τους συναντούμε ; Περιγράψτε με συντομία τις όψεις τους


Εξεταστική περίοδος Φεβρουαρίου 2006

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Να περιγράψετε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου και να αναγνωρίσετε τον αρχιτεκτονικό του τύπο.


ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ποια ζωγραφικά συστήματα επικρατούν στη βόρειο Ελλάδα στη δεύτερη τριακονταετία του 16ου αι.; Υπάρχουν άλλες μεμονωμένες περιπτώσεις ζωγράφων και τι γνωρίζετε για την τέχνη τους και τη σχέση της με σύγχρονά της ζωγραφικά συστήματα ;
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Ποιοι ιστορικοί, κοινωνικοί ή άλλοι παράγοντες επηρεάζουν τη διαμόρφωση της αρχοντικής κατοικίας στο Βορειοελλαδικό χώρο και στη Μάνη και πώς εξελίσσονται οι δύο αυτές μορφές κατοικίας κατά την όψιμη Τουρκοκρατία;

Εξεταστική περίοδος Ιουλίου 2006

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Να περιγράψετε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου, να αναγνωρίσετε την κατηγορία στην οποία ανήκει και να σχολιάσετε την κατά μήκος τομή του δίνοντας έμφαση σε πιθανές επιρροές από σύγχρονα ή προγενέστερα μνημεία.



ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Περιγράψτε με συντομία την οικία της διπλανής εικόνας, αναγνωρίστε τον τύπο της και εντοπίστε τις μεσαιωνικές καταβολές της αλλά και τις διαφορές της με σύγχρονές της κατοικίες από άλλες περιοχές.

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ

Τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού εργαστηρίου που εντοπίζεται στην περιοχή της Καστοριάς κατά την πρώτη περίοδο μετά την Άλωση. Ποιο είναι το παλαιότερο και σημαντικότερο μνημείο που του αποδίδεται και ποια άλλα μνημεία συνδέονται με το εργαστήριο αυτό στη Βόρειο Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες της χερσονήσου του Αίμου ;

Εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2006


*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Να περιγράψετε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου που βλέπετε στα δεξιά. Σε ποιον αρχιτεκτονικό τύπο ανήκει; Πότε και πού συναντούμε τέτοιους ναούς και ποιους άλλους ναούς αυτού του τύπου γνωρίζετε;

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Με ποιο σημαντικό τοιχογραφικό σύνολο εγκαινιάζεται η κρητική παρουσία στην Ηπειρωτική Ελλάδα τον 16ο αι. και πότε; Ποιος είναι ο καλλιτέχνης του, ποια άλλα μνημεία συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν και ποιες αναμνήσεις απηχεί η τέχνη του; Πώς προσαρμόζεται το εικονογραφικό πρόγραμμα στην αρχιτεκτονική του συγκεκριμένου μνημείου;

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Να αναγνωρίσετε την κατηγορία στην οποία ανήκει το εκκλησιαστικό κτήριο της φωτογραφίας και να το συγκρίνετε ως προς τη γενική εντύπωση αλλά και τις λεπτομέρειες με το σχέδιο που παρατίθεται δίπλα του. Τι συμπεράσματα βγάζετε από τη σύγκριση αυτή ως προς τις επιρροές που δέχθηκε η εκκλησιαστική αρχιτεκτονική της περιόδου μετά την Άλωση σε ορισμένες περιοχές ;

Εξεταστική περίοδος Οκτωβρίου 2006

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Στη διπλανή εικόνα βλέπετε ένα μικρό τμήμα ενός οχυρωματικού έργου που βρίσκεται στην Πελοπόννησο. Να περιγράψετε τα διάφορα μέρη του. Να προσδιορίσετε αν πρόκειται για βυζαντινή, οθωμανική, ενετική ή φράγκικη οχύρωση τεκμηριώνοντας με συντομία την απάντησή σας ο.


ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Περιγράψτε την κάτοψη του

εκκλησιαστικού κτηρίου της εικόνας

και προσδιορίστε τον αρχιτεκτονικό

του τύπο.
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Με βάση τα όσα γνωρίζετε για τη ζωγραφική στην Κρήτη της πρώτης μετά την Άλωση περιόδου, φανταστείτε δύο πρόσωπα, ένα καθολικού και ένα ορθόδοξου δόγματος που σκοπεύουν να παραγγείλουν ο καθένας από μία εικόνα σε κρητικό ζωγράφο. Ποιοι θα ήταν οι διασημότεροι ζωγράφοι στους οποίους θα απευθύνονταν ; Τι θέμα θα είχαν οι εικόνες αυτές και ποια τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά της κάθε μίας ;

Εξεταστική περίοδος Μαΐου 2007

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Περιγράψτε την κάτοψη του

εκκλησιαστικού κτηρίου της εικόνας

και προσδιορίστε τον αρχιτεκτονικό

του τύπο.


ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ

Τι γνωρίζετε για τη γένεση της κρητικής σχολής και συγκεκριμένα, σε τι είδους πηγές βασίζουμε τις γνώσεις μας, με ποιες ιστορικές και οικονομικές συνθήκες συνδέεται, από ποια καλλιτεχνικά ρεύματα επηρεάστηκε και σε ποιους πελάτες απευθύνεται η παραγωγή των ζωγράφων

Εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου 2007

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα
ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Περιγράψτε την οικία της διπλανής εικόνας, αναγνωρίστε τον τύπο της και αναφερθείτε με συντομία στις μεταγενέστερες κατοικίες που κατάγονται από αυτό τον τύπο υστεροβυζαντινής οικίας.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Περιγράψτε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου της εικόνας και προσδιορίστε τον αρχιτεκτονικό

του τύπο. Ποια ιδιαιτερότητα παρουσιάζει ως προς τη στέγασή του;

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Σε ποια περίοδο έδρασαν οι αδελφοί Κονταρήδες, ποιους ναούς ιστόρησαν, ποιοι άλλοι ναοί τους αποδίδονται και ποια τα χαρακτηριστικά τους ως προς την εικονογραφία και την τεχνοτροπία ; Στην τέχνη ποιου διάσημου ζωγράφου βρίσκονται πλησιέστερα;

Εξεταστική περίοδος Φεβρουαρίου 2008

*Από τα τρία θέματα που σας δίνονται, το μεν πρώτο είναι υποχρεωτικό,

από τα δε δεύτερο και τρίτο, μπορείτε να επιλέξετε το ένα

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Περιγράψτε την οχύρωση της διπλανής εικόνας. Η κάτοψή της παραπέμπει σε βυζαντινή ή δυτική οχύρωση και γιατί;

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Περιγράψτε την κάτοψη του εκκλησιαστικού κτηρίου της διπλανής εικόνας και προσδιορίστε τον αρχιτεκτονικό του τύπο.

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Τι γνωρίζετε για τη ζωγραφική του Ονουφρίου από το Μπεράτι και για τους ζωγράφους από το Λινοτόπι ;
I throw myself into the sea
Release the wave, let it wash over me
To face the fear I once believed
The tears of the dragon, for you and for me...
Άβαταρ μέλους
zelda
 
Δημοσιεύσεις: 754
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 16:04
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Maximus » 24 Ιουν 2009, 14:54

Θεματα Ιουνιου 2009

Θεμα Πρωτο

Στις παρακατω εικονες βλεπετε το αρχοντικο Α του Μυστρα (α), τον πολεμοπυργο Καπιτσινου στη Λαγκάδα (β) και το αρχοντικό Ξηραδακη στις Πινακάτες (γ). Εντοπιστε τις ομοιοτητες-διαφορες τους και με αφορμη τη συγκριση τους γραψτε ενα συντομο κειμενο 20 το πολυ σειρων για την καταγωγη και την εξελιξη της κατοικιας στα μεταβυζαντινα χρονια.

Θεμα Δευτερο

Εντοπιστε τις κυριοτερες ομοιοτητες και διαφορες απο τεχνοτροπικη αποψη αναμεσα στα εργα των εκπροσωπων της Σχολης του Θεοφανη και σε αυτα των εκπροσωπων της ''Σχολης'' του Φραγγου Κατελάνου.

Θεμα Τριτο

Αναγνωριστε τον αρχιτεκτονικο τυπο του παρακατω ναού και περιγραψτε τον. (εικ 81)
"Δε πα να μας χτυπάν με όλμους και κανόνια
Δεν πα να μας χαλάν τα πιο όμορφά μας χρόνια
Θα βάλουμε μπροστά τη μαύρη και την κόκκινη σημαία
Για μας, για μια ζωή πιο λεύτερη πιο νέα"
Άβαταρ μέλους
Maximus
 
Δημοσιεύσεις: 439
Εγγραφή: 19 Ιαν 2009, 16:43
Ευχαριστώ: 0

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό zelda » 24 Ιουν 2009, 19:34

Εικόνα
I throw myself into the sea
Release the wave, let it wash over me
To face the fear I once believed
The tears of the dragon, for you and for me...
Άβαταρ μέλους
zelda
 
Δημοσιεύσεις: 754
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 16:04
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 1

Re: Βυζαντινή Αρχαιολογία Γ΄ - ΙΑ 28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Eleutheria » 09 Ιουν 2010, 01:01

ΙΟΥΝΙΟΣ 2010 (περίπου έτσι, όχι ακριβώς με αυτή τη διατύπωση)

Πρώτο θέμα (υποχρεωτικό):
κάτοψη του καθολικού της Μονής Δοχειαρίου του Αγίου Όρους για πλήρη περιγραφή, αναγνώριση τύπου (τρίκογχος), περιγραφή στέγασης, τοποθέτηση σε γεωγραφική περιοχή και χρονολόγηση.

Δεύτερο θέμα (διαλέγουμε ή αυτό ή το τρίτο):
Φανταστείτε ότι είστε μαθητευόμενοι σε εργαστήριο κεραμεικής της Τουρκοκρατίας και περιγράψτε τα στάδια επεξεργασίας του πηλού και κατασκευής ενός έγχρωμου εγχάρακτου κεραμεικού, τον τρόπο τοποθέτησης των κεραμεικών στον κλίβανο και τη διακόσμηση ως προς τα θέματα και τα χρώματα. Σε ποια περιοχή θα βρισκόταν το εργαστήριο;

Τρίτο θέμα:
Κτητορική επιγραφή της Μονής Αναπαυσά Μετεώρων, που αναφέρει το ζωγράφο Θεοφάνη, για να πούμε σε ποιον ναό είναι η επιγραφή, ποιος ζωγράφος αναφέρεται, ποιους άλλους ναούς ζωγράφισε και τα τεχνοτροπικά του χαρακτηριστικά.
Τελευταία επεξεργασία από Eleutheria και 09 Ιουν 2010, 19:09, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
"Κάποια μέρα η αυτού μεγαλειότης ο εαυτός μας,θα περάσει στην αίθουσα του θρόνου με τους αυλικούς του,το νου και την καρδιά,και θα αποφασίσει για τη ζωή του"-Τάσος Αθανασιάδης
Άβαταρ μέλους
Eleutheria
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 20 Σεπ 2009, 22:25
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 0

Re: Βυζαντινή Αρχαιολογία Γ΄ - ΙΑ 28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Κόριννα » 15 Σεπ 2010, 10:24

Σεπτέμβριος 2010

1ο θέμα (και υποχρεωτικό)
Να περιγράψετε το εκκλησιαστικό κτήριο της εικόνας, σε ποιόν αρχιτεκτονικό τύπο ανήκει και πότε περίπου θα το χρονολογούσατε. (στην εικόνα μας έδινε μόνο την κάτοψη του ναού, μάλλον Παντάνασσα στο Μοναστηράκι)

2ο θέμα
Αν ήσασταν μηχανικός και θέλατε να κατασκευάσετε ένα ενετικό οχυρό στην Πελοπόννησο, τι έδαφος θα επιλέγατε, ποιά θα ήταν η διάταξη του οχυρού και ποιά τα κατασκευαστικά του στοιχεία.

3ο θέμα
Τι γνωρίζετε για τον ζωγράφο Φράγγο Κατελάνο, σε ποιές περιοχές έδρασε, ποιά ήταν τα μνημεία που ιστόρησε και ποιά τα χαρακτηριστικά της τέχνης του.

(η διατύπωση στο περίπου)
Άβαταρ μέλους
Κόριννα
 
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2010, 09:16
Ευχαριστώ: 0

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Konx om panx! » 13 Φεβ 2013, 19:08

Επεξεργασία: Οι ενότητες των παλαιών θεμάτων προορίζονται ΜΟΝΟ για την ανάρτηση θεμάτων και για απορίες πάνω σ'αυτά.Γενικά σχόλια και ερωτήσεις σχετικά με τα μαθήματα παρακαλούμε να γίνονται στις αντίστοιχες ενότητες των μαθημάτων (βλ. Οδηγός Εύρεσης Μαθημάτων). Άσχετες δημοσιεύσεις θα επεξεργάζονται και θα διαγράφονται από τους συντονιστές.



Σήμερα 13.02.13 δόθηκαν από την ''αξιαγαπητή'' κυρία Κωνσταντουδάκη τα εξής θέματα:

Θέμα 1ο υποχρεωτικό:
Να αναγνωριστεί ο τύπος του ναού, να χρονολογηθεί και να δοθούν 2 ακόμη ναοί ιδίου τύπου με χρονολόγηση και ανάλυση. Επίσης από ποιον τύπο προήλθε και ποια η εξέλιξη του εν λόγω ναού? (Η φωτό ήταν από τη Μονή Αγάθωνος παρά την Υπάτην)
(Aν κάποιος μου πει πως ανεβάζω και την φωτο θα την βάλω επιτόπου)


Θέμα 2ο: Ζωγράφοι της Κρήτης του 15ου αιώνα. Να αναφέρεται τους κυριώτερους εκπρόσωπους, έργα τους, ποια τα χαρακτηριστικά τους, η ιδιοτροπία τους(μπορεί να κάνω λάθος στη λέξη), σημαντικότερα έργα τους και ποια η σημασία των έργων τους

Θέμα 3ο: Ποια τα κυριώτερα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του 16ου αιώνα. Αναφέρετε εκπροσώπους αυτής και σημασια τους κάπως έτσι.
Τελευταία επεξεργασία από rania91 και 24 Φεβ 2013, 19:32, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Αιτία: προσθήκη κανόνα
Άβαταρ μέλους
Konx om panx!
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 12 Φεβ 2013, 10:10
Ευχαριστώ: 1

Βυζαντινή Αρχαιολογία Γ΄ - ΙΑ 28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό queenfan » 26 Μαρ 2013, 22:51

Το μάθημα έχει αντικατασταθεί από το Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44.Η παρούσα ενότητα κλειδώνεται.
Άβαταρ μέλους
queenfan
Επίτιμος Διαχειριστής
Επίτιμος Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 10630
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2011, 01:33
Τοποθεσία: Fortress of Solitude
Σχολή/Τμήμα: Αρχαιολογικό

Αρχαιολογία της Μεταβυζαντινής περιόδου-ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό iroboop » 08 Σεπ 2013, 23:18

Μήπως έχει κανείς τα θέματα του Ιουνίου :?:
Άβαταρ μέλους
iroboop
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 26 Ιουν 2012, 17:16
Ευχαριστώ: 0

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό maria_theo » 19 Ιαν 2014, 23:07

ΚΩΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ

ΘΕΜΑ 1ο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Να αναφερετε οτι γνωριζετε για τον σταυρεπιστεγο τυπο, να περιγραψετε, να γραψετε τις παραλλαγες του και τρια παραδειγματα και να τα περιραψετε

ΘΕΜΑ 2 και 3 να επιλεξετε ενα απο τα 2

2) Σχολη της Καστοριας. Χαρακτιριστικα, κυριοτεροι εκπροσωποι εργα τους. (να περιγραψουμε τα 3 πιο σημαντικα)
3) Κυπριοι ζωγραφοι. (καλλιτεχνες χαρακτιριστικα περιγραφη εργων)
Τελευταία επεξεργασία από maria_theo και 19 Ιαν 2014, 23:16, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
maria_theo
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 01 Δεκ 2011, 20:28
Ευχαριστώ: 4

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό maria_theo » 19 Ιαν 2014, 23:15

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014 (ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΚΩΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗ)

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΘΕΜΑ
τρικογχος ναος.προελευση τυπου, χαρακτηριστικα, να περιγραψετε 3 ναους και χρονολογηση (καπως ετσι η διατυπωση)

Να επιλεξουμε ενα απο τα 2 παρακατω θεματα

1) Να αναφερετε 3 σημαντικους κρητικους ζωγραφους φορητων εικονων, να αιτιολογησετε την επιλογη και να περιγραψετε τα σημαντικοτερα εργα τους
2) Ο Φραγκος Κατελανος. χαρακτηριστικα και σημαντικοτερα εργα του. (ηθελε πολλα οτι γνωριζουμε και ποιους επηρεασε)
Τελευταία επεξεργασία από maria_theo και 19 Ιαν 2014, 23:16, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
maria_theo
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 01 Δεκ 2011, 20:28
Ευχαριστώ: 4

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό retz » 20 Ιαν 2014, 20:38

^^ ***2 ζωγράφους της Κρήτης, όχι 3!
Να κάνεις ό,τι σε κάνει να χαμογελάς!
Άβαταρ μέλους
retz
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 4026
Εγγραφή: 19 Οκτ 2010, 19:40
Σχολή/Τμήμα: Ιστορικό-Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 28

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό klimt4! » 04 Απρ 2014, 12:45

χειμερινο 2013-2014
υποχρεωτικο
1α.σταυρεπιστεγος,προελευση,τυποι,χαρακτηριστικα
β.2 παραδειγματα
επιλογης
2.θεοφανης,εργο και σημασια του στην κεντρικη ελλαδα
3.θεοτοκοπουλος εργο του πρωιμης περιοδου με παραδειγματα
(οι εκφωνησεις ειναι κατα προσεγγιση)
καλη επιτυχια
Άβαταρ μέλους
klimt4!
 
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: 04 Οκτ 2011, 21:44
Σχολή/Τμήμα: ιστορικο-αρχαιολογικο
Ευχαριστώ: 14

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό porfyrios » 06 Φεβ 2015, 20:31

Γράφω εδώ, όχι όμως κατά λέξη, τα θέματα που μπήκαν σήμερα 6/2/2015 :

1. (υποχρεωτικό): Ποιος είναι ο επικρατέστερος τύπος στην αρχιτεκτονική ναών κατά την μεταβυζαντινή περίοδο. Ποια η προέλευσή του και ποια τα χαρακτηριστικά του. Να περιγραφούν λεπτομερέστερα 3 μεταβυζαντινά μνημεία που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο.

Επιλογή ενός εκ των παρακάτω δύο:
2. Κατελάνος: Σε ποια μνημεία εργάστηκε, ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του και πώς επηρέασε την εξέλιξη της μεταβυζαντινής τέχνης.
3. Θεοτοκόπουλος και Δαμασκηνός : Αρκετά στοιχεία για τον καθένα, όπως - μεταξύ άλλων - ποια η σχέση τους με τη δυτική τέχνη και να περιγραφούν από 3 έργα του καθενός.

Καλή επιτυχία σε όλους!
Άβαταρ μέλους
porfyrios
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 25 Ιουν 2012, 20:30
Ευχαριστώ: 5

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Kaa » 27 Ιουν 2015, 20:40

Θέματα επί πτυχίω, Ιουνίου.
Στο περίπου τα θυμάμαι και ήταν να διαλέξεις τα 2 από τα 3.
Α. Μεγάλο Μετέωρο. Το καθολικό της μονής, αρχιτεκτονικές φάσεις και φάσεις κεραμοπλαστικού διακόσμου του συνόλου.
Β. Ποια πρότυπα (εκτός των βυζαντινών) χρησιμοποίησαν στην κρητική ζωγραφική κατά τον 15ο και 16ο αιώνα; Να αναφέρετε 2 ζωγράφους από κάθε περίοδο και να σχολιάσετε συνοπτικά 2 έργα εκάστου όπου φαίνεται η επιρροή των παραπάνω προτύπων.
Γ. Μεταβυζαντινά οχυρωματικά κτίρια. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά τους και σε ποιες περιοχές της Ελλάδας απαντώνται.
Άβαταρ μέλους
Kaa
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 19 Ιουν 2012, 18:00
Ευχαριστώ: 1

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό yiourggg » 29 Αύγ 2015, 11:41

Μπορεί κανείς να μου πει από πού διαβάζουμε για αυτό το μάθημα;Και αν έχει δώσει κάπου περισσότερη έμφαση;
Άβαταρ μέλους
yiourggg
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 11 Μαρ 2013, 23:49
Ευχαριστώ: 0

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Kaa » 26 Σεπ 2015, 13:33

Σεπτέμβριος 2015

Στο περίπου οι ερωτήσεις. 2 από τα 3.
ΘΕΜΑ 1: Να γράψετε τη σχολή της Μακεδονίας, με χαρακτηριστικά, καταβολές, εκπροσώπους, σημεία επιρροής κλπ.
ΘΕΜΑ 2: Ποια η σημασία των μοναστικών κέντρων για την εξέλιξη της μεταβυζαντινής ζωγραφικής και να αναφέρετε από τα δύο σημαντικότερα μοναστικά κέντρα ένα μνημείο συνοπτικά (χρονολογία, χορηγοί, αρχιτεκτονική, ζωγραφική, καλλιτέχνες).
ΘΕΜΑ 3: Εκκλησιαστική αρχιτεκτονική και ζωγραφική των Ιόνιων νησιών. Να αναφέρετε από δυο παραδείγματα από το καθένα και να τα σχολιάσετε.
Άβαταρ μέλους
Kaa
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 19 Ιουν 2012, 18:00
Ευχαριστώ: 1

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dantypas2 » 26 Σεπ 2015, 15:57

Μία μικρή διόρθωση. Στο πρώτο θέμα ζητούσε εργαστήρια ζωγραφικής από τη Μακεδονία τον 15ο αι. Πού ζωγράφισαν συγκεκριμένα και όλα τα παραπάνω που αναφέρθηκαν.
Άβαταρ μέλους
dantypas2
 
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: 10 Φεβ 2010, 00:55
Σχολή/Τμήμα: Ιστορικό-Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 2

Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία ΙΑ44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Βακχίδα » 22 Ιαν 2016, 18:38

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

Δαμασκηνός και Κλόντζας. Χαρακτηριστικά, ομοιότητες-διαφορές, νέα στοιχεία που έφεραν.

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

1) Μ. Μεγίστης Λαύρας και Μ. Σταυρονικήτα. Αρχιτεκτονική και ζωγραφική (2 κτήρια στην κάθε μία)

2) Καταγωγή και χαρακτηριστικά του αθωνίτικου τύπου. Εξάπλωση σε Εύβοια και Πελοπόννησο με συγκεκριμένους ναούς και με τη διακόσμησή τους.
Τελευταία επεξεργασία από Βακχίδα και 22 Ιαν 2016, 18:39, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Βακχίδα
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 02 Μάιος 2014, 19:58
Σχολή/Τμήμα: Ιστορίας-Αρχαιολογίας
Ευχαριστώ: 1

Αρχαιολογία της Μεταβυζαντινής περιόδου-ΙΑ 44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό ggeorgiou » 15 Σεπ 2016, 19:37

Γνωρίζει κάποιος-α συνάδελφος τα θέματα της εξεταστικής Σεπτεμβρίου 2016 (14/09) για τη Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία;
Άβαταρ μέλους
ggeorgiou
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 02 Φεβ 2014, 17:08
Ευχαριστώ: 1

Επόμενο


Επιστροφή στο Παλιά θέματα Ιστορικού Αρχαιολογικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες