filosofiki.eu
RSS Facebook Contact




Ανακοινώσεις


Μην φοβάστε και μην ξεχνάτε να μας ενημερώνετε για μη ενεργοποιημένους λογαριασμούς!

Αν υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του λογαριασμού, ενημερώστε το θέμα εδώ.


:study: Καλό διάβασμα και να προσέχετε όλοι! :goodluck:

Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Εδώ μπορείτε να γράφετε και να ρωτάτε οτιδήποτε αφορά τα μαθήματα του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.

Συντονιστές: connie.rat, Summer_95

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Πριν ανοίξετε νέα ενότητα ρίξτε μια ματιά στον οδηγό εύρεσης ενοτήτων μήπως αυτό που ψάχνετε υπάρχει ήδη.
Να είστε σαφείς στον τίτλο της ενότητας (κωδικός, τίτλος και εξάμηνο μαθήματος).
Αποφεύγετε να γράφετε με κεφαλαία γράμματα ή greeklish.

Κανόνες Λειτουργίας Forum Φιλοσοφικής

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Διονύσιος Μπενέτος » 17 Φεβ 2011, 13:39

Αγαπητοί φίλοι, κατ' αρχάς χαίρομαι πολύ που μάλλον συμφωνούμε παρά διαφωνούμε. Βέβαια με το σχόλιο του adonay δεν συμφωνώ. Χρειάζεται πάντοτε ένα καλύτερο επίπεδο-στόχος από το επίπεδο-εφαρμογής της αποκτηθείσας γνώσης. Αναφέρομαι δηλαδή στη σχέση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με την επαγγελματική ενασχόληση. Αν και τα δύο αυτά συνδέονται, εντούτοις πάντοτε ο δάσκαλος πρέπει να έχει ως κύριο μέλημα την απόκτηση καλύτερης παιδείας από την απολύτως απαραίτητη ύλη διδασκαλίας.
Αυτά για τη σχέση ειδικής γνώσης και επαγγέλματος. Όσο για τα λατινικά, δεν μπορώ ποτέ να φανταστώ έναν σύγχρονο ιστορικό ή αρχαιολόγο, ανταγωνιστικό του όποιου συναδέλφου του από τις άλλες χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης ή όπου αλλού στον κόσμο, ο οποίος δεν χειρίζεται προσωπικά τις πηγές. Έτσι αντιλαμβάνομαι τα λατινικά στο Ιστορικό - Αρχαιολογικό: ως μάθημα με τη μεγαλύτερη δυνατή εφαρμογή σε νέους που θέλουν να αποκτήσουν πραγματικά προσόντα βασικής γνώσης πηγών.
Για τα άλλα με βρίσκετε σύμφωνο. Πρόγραμμα σουδών, μικρότερα τμήματα, ενιαία ύλη και όχι κατ' ανάγκη μικρή, υπό την έννοια "να απομνημονευτεί εύκολα", χωρίς κριτική σκέψη. Τα γλωσσικά μαθήματα προσφέρονται. Μόνο που είναι ακόμα πιο ελκυστικά αν υπάρχει και ο λογοτεχνικός σχολιασμός, μία παράμετρος που ενδιαφέρει νομίζω τον Ιστορικό και τον Αρχαιολόγο. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.
Προς το παρόν, σας εύχομαι επιτυχία στις εξετάσεις.

Διονύσης Μπενέτος
Άβαταρ μέλους
Διονύσιος Μπενέτος
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 16 Φεβ 2011, 11:07
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό adonay » 17 Φεβ 2011, 13:48

Διονύσιος Μπενέτος έγραψε:Αγαπητοί φίλοι, κατ' αρχάς χαίρομαι πολύ που μάλλον συμφωνούμε παρά διαφωνούμε. Βέβαια με το σχόλιο του adonay δεν συμφωνώ.


Διαφωνείτε κύριε Μπενέτο ότι το επίπεδό των φοιτητών στα λατινικά είναι πολύ χαμηλό; Και ότι τα λατινικά διδάσκονται στο πανεπιστήμιο ελλιπώς;
In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in anqulo cum libro.
Άβαταρ μέλους
adonay
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 1266
Εγγραφή: 02 Οκτ 2009, 16:18
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 4

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Ήμωνας » 18 Φεβ 2011, 04:04

Suleyman Celebi έγραψε:
ΥΓ Ήμωνα τις υποδείξεις τύπου "Κάτσε διάβασε" κράτα τες για τον εαυτό σου. Επίσης όταν ένα άτομο λέει το πρόβλημα του σε ένα φόρουμ, δεν σημαίνει οτι ζητιανεύει!Έλεος δηλαδή!Επίσης μάθε να γράφεις και να μην φωνάζεις, ειδικά οταν "συμβουλεύεις" και καλά κάποιον.
Νόμος απαράβατος: βοηθάμε τον διπλανό μας, δεν τον χλευάζουμε.


Εγω δε χλευσα ποτε κανεναν .
Το αν εχω βοηθησει και πως δε σε αφορα καν .
Δε χλευασα την αληθεια μου ειπα οσα εχω δει και υποστει στη σχολη
παλευω και γω σε μια αναξιοκρατουμενη σχολη
και γω τραβω τα μυρια οσα αλλα δε ζητησα ποτε τιποτα απο κανενα
λυπαμαι για την Αστεροσκονη και ζητω και δημοσια συγγνωμη αν την εθιξα αλλου στοχευα
Το κατσε διαβασε το λεω πρωτα σε μενα και μετα σε ολους για ενα πτυχιο που να αντικατοπτριζει τις γνωσεις μας
απλα αυτο ηθελα να πω γιατι δημοσια με εθιξες ..................
και συνεχιζω τα θεματα τα αγαπητου Μπενετου δε τα θυμαται ουδεις να τα γραψει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
:funny: Να αφησουμε τον ιδιο να τα συμπληρωσει;
:funny: δε τα εχω δει Κυριε Μπενετο για να ασκησω κριτικη επι του πρακταιου
:funny: ξερω ομως οτι το περιποιηθηκατε το Ιστορικο Αρχαιολογικο ξανα
Άβαταρ μέλους
Ήμωνας
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 4371
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 10:48

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό pyxlax » 18 Φεβ 2011, 09:32

:funny: :funny: :funny: :funny:
:oops: :oops: :oops:

Spoiler:
αμ, σ'αφησα μονο σου μεσα στη νυχτα και ξεσαλωσες :funny: :funny:


πως τα πηγατε παιδακια;;

καλα ΣΑΣ αποτελεσματα :tease:
http://vimeo.com/33976434

"...η ματιά της τελευταίας στιγμής που θέλει τόσα πολλά να μεταδώσει, αλλά που τελικά δεν είναι παρά μια μάσκα, ναι, ένα προσωπείο παραμορφωμένο από ένα άδειο, ένα κενό χαμόγελο."
Χένρι Μίλερ, Ο Τροπικός του Καρκίνου
Άβαταρ μέλους
pyxlax
 
Δημοσιεύσεις: 11659
Εγγραφή: 15 Ιουν 2008, 16:59
Ευχαριστώ: 18

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό zelda » 18 Φεβ 2011, 10:55

Καλημέρα σε όλους!!!!

Κάποια σχόλια και από εμένα...καλωσορίζω και εγώ τον κο Μπενέτο στο forum μας και τον συγχαίρω για την κίνησή του αυτή...όχι μόνο επειδή δείχνει να έχει διάθεση να συζητήσει με τους φοιτητές του αλλά επειδή έχει το θάρρος να κάνει διάλογο επώνυμα, μόνος (από την πλευρά του ως καθηγητής) με ένα σωρό (ανώνυμους φοιτητές)...να συγχαρώ όμως και τα παιδιά που έχουν σχολιάσει μέχρι τώρα γιατί μίλησαν με ευγένεια και κρατούν το διάλογο σε ένα επίπεδο (προσωπικά όταν μου είπαν ''έγραψε ο Μπενέτος στο forum'' πίστεψα ότι θα ''πέφτανε πολλά στολίδια'' και το λέω αυτό επειδή πολλοί εξαιτίας της δυσαρέσκειας τους με διάφορα μαθήματα, καμιά φορά βρίσκουν βήμα και ''χώνουν''. Όσο για τα λατινικά...εμένα μου αρέσουν ως γλώσσα όχι μόνο επειδή έχουν ωραία ακουστική αλλά επειδή είναι κάτι το μεσαιωνικό και γενικά μου αρέσει η περίοδος...το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν την διδάσκομαι, όπως τα αγγλικά -που είναι και αυτά μια ξένη γλώσσα και μου πήρε κάποια χρόνια να τα μάθω- και να μου λένε κάτι στα ελληνικά και να το μεταφράζω στα αγγλικά...τα οποία ακούω σε ταινίες, διαβάζω σε διαφημίσεις, σε συσκευασίες, σε οδηγίες χρήσεως...παντού...πως είναι δυνατόν σε ένα εξάμηνο να μάθω το ίδιο και στα λατινικά που είναι μια νεκρή γλώσσα;;; Επίσης γιατί όταν αναφέρουμε σε καθηγητές ότι ερχόμενοι απ' το λύκειο δεν γνωρίζουμε τίποτα για την λατινική δεν το δέχονται;;(εγώ έγραψα στις πανελλήνιες 14.4, ενώ το 12 ''το έπιανε'' η μετάφραση...άρα στην ουσία εξετάστηκα σε ένα μάθημα με ποσοστό αξιολόγησης 12 στα 20 από μετάφραση, 8 στα 20 γραμματική, συντακτικό. Τα οποία και φυσικά μας δίδασκαν ως εξής: λοιπόν στο 1ο κείμενο θα θυμάστε ότι το Brenno duce Galli είναι αφαιρετική απόλυτος...-τι είναι αυτό;; Δεν έχει σημασία τι είναι, μία περίπτωση τέτοια συναντάμε και είναι αυτή, όταν το δεις γράψε το και μη σε νοιάζει τι είναι!!!! Ε από εκεί και πέρα, ποιες γνώσεις μας λέτε ότι έχουμε από το σχολείο;;; Για να μην αναφερθώ σε ένα σωρό παιδιά που είναι από Τεχνολογική κατεύθυνση...αυτά δεν διδάχτηκαν ποτέ λατινικά, δεν πρέπει να μεριμνήσει το Πανεπιστήμιο για αυτά;;;; Στο πηγάδι ούρησαν;;;Τέλος να τονίσω και εγώ το γεγονός ότι το φροντιστήριο φέτος και πέρυσι ξεκίνησε πολύ αργά εγώ μόλις που πήγα σε δυο μαθήματα...
Και επειδή ο διάλογος μεταξύ μας (εννοώ των φοιτητών) πρέπει να συνεχιστεί ανεξαρτήτως παρουσίας καθηγητή θα πω ότι τα πήγα πολύ καλά Καραμαλέγκου αλλά Μπενέτο πάτωσα...καθυστερήσαμε και αρκετά γιατί το πρώτο μισάωρο το φάγαμε να μας αλλάζουν αίθουσα και το μισάωρο στο τέλος είχαν πιάσει μία με σκονάκια και αντί να το βουλώσει και να φύγει άρχισε να φωνάζει κιόλας, να παρακαλάει επειδή ''ήθελε να πάρει πτυχίο'' να συνεχίσει να γράφει!!!!Λες και οι υπόλοιποι δεν θέλουμε....οπότε μπορώ να πω ότι σε 2 ώρες δεν πρόλαβα να δώσω και πολύ προσοχή στην μετάφραση του αγνώστου, με έπιασε άγχος και ότι δεν προλαβαίνω και τα έκανα μαντάρα!!! Αυτά!!!
I throw myself into the sea
Release the wave, let it wash over me
To face the fear I once believed
The tears of the dragon, for you and for me...
Άβαταρ μέλους
zelda
 
Δημοσιεύσεις: 754
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 16:04
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 1

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό fnik » 18 Φεβ 2011, 12:27

καλημέρα!
zelda σε ποιά αίθουσα ήσουν?
Άβαταρ μέλους
fnik
 
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 18 Φεβ 2011, 12:08
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Χρυσάνθη » 18 Φεβ 2011, 12:35

Ειλικρινά δεν μπορώ να εκφράσω το πόσο πολύ χαίρομαι που βλέπω ότι όλοι οι συνάδελφοι έχουμε τις ίδιες απόψεις σε μερικά ζητήματα!
Οπότε έχω πολύ λίγα πράγματα να προσθέσω σε αυτά που έχουν ήδη έχουν γραφτεί και με βρίσκουν σύμφωνη ( σ’ ένα μεγάλο ποσοστό)
Επίσης διαπιστώνω ότι δεν στρεφόμαστε απέναντι στον καθηγητή αλλά εκφράζουμε τη δυσαρέσκεια μας για το σύστημα! Όποτε η συζήτηση γίνεται επί της ουσίας «πολιτική» και ατέρμονη!
Δανείζομαι λοιπόν μια φράση από τον Κικέρωνα (μιας και την έχω πρόχειρη τη γνώση) Vereor ut hoc quod dicam perinde intellegi possit auditum, atque ipse cogitans sentio: και λέω ότι ένας καθηγητής (που έχει κάνει σωστά τη δουλειά του και δεν είναι εμπαθής) δεν φταίει για την αποτυχία ενός φοιτητή, αλλά ο ίδιος ο φοιτητής που δεν προσπάθησε να διαβάσει όσο θα έπρεπε! Και διαπιστώνω ότι κανείς εδώ μέσα δεν είναι φυγόπονος και ότι όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο!
Τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν είναι εντελώς πρακτικά! Το πρόγραμμα σπουδών είναι αυτό που νοσεί, και οχι οι φοιτητές ή οι καθηγητές (μερικοί τουλάχιστον)!
Σας συγχαίρω λοιπόν αγαπητοί συνάδελφοι που έχετε το θάρρος της γνώμης σας και επίσης σας συγχαίρω Κύριε Μπενέτο για την «ριψοκίνδυνη» απόφαση σας να λάβετε μέρος σ’αυτές τις συζητήσεις!
Ας ξεκινήσει από εδώ ένας γόνιμος προβληματισμός, για όσα μας δυσαρεστούν!

Και ΝΑΙ:
1. Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα, αλλά με καλύτερες υποδομές και όχι με διεκπεραιωτικές διαδικασίες.
2. δεν είμαστε ούτε τεμπέληδες, ούτε φυγόπονοι, αν ίσχυε αυτό θα σταματούσαμε στα πρωτα 5 μαθήματα
3. υπάρχουν φοιτητές που μπήκαν στη σχολή με μέσο όρο 14, που σημαίνει μέσο όρο στα Φιλολογικά 15 (στην καλύτερη περίπτωση)
4. ναι υπάρχουν φοιτητές που έχουν εισαχθεί από τεχνολογική κατεύθυνση (δυσκολεύομαι να το καταλάβω αυτό βεβαία, αλλά το συμμερίζομαι)
5. και ΝΑΙ υπάρχουν καθηγητές που δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει παιδαγωγός
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν ότι έχουμε αναλάβει να το κάνουμε όσο καλύτερα γίνεται και μπορούμε αμφότεροι!
Σας ευχαριστώ για το χώρο και το χρόνο σας!

Υ.Γ. Δεν λέω κάτι καινούριο, απλώς συνοψίζω! :lola:
Άβαταρ μέλους
Χρυσάνθη
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 11 Μάιος 2010, 17:36
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Bella Ciao! » 18 Φεβ 2011, 12:48

Θα μας βγει η ψυχή μέχρι να μάθουμε τα αποτελέσματα...
Αντίο πτυχιάκι........ :sadbye:



Χρυσάνθη έγραψε:ναι υπάρχουν φοιτητές που έχουν εισαχθεί από τεχνολογική κατεύθυνση (δυσκολεύομαι να το καταλάβω αυτό βεβαία, αλλά το συμμερίζομαι)

Λάθος εφηβικές επιλογές...Στην ηλικία που καλούμαστε να αποφασίσουμε για τη ζωή μας αυτό συμβαίνει σε πολλούς......
Por lo que no se dice...pero se siente...
Άβαταρ μέλους
Bella Ciao!
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1399
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 14:48
Τοποθεσία: Αρχαιολογικό
Ευχαριστώ: 2

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Χρυσάνθη » 18 Φεβ 2011, 12:55

δεχτό και καθόλα σεβαστώ! :huglove:
Άβαταρ μέλους
Χρυσάνθη
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 11 Μάιος 2010, 17:36
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Χρυσάνθη » 18 Φεβ 2011, 12:56

δεχτό και καθόλα σεβαστό! :huglove:
Άβαταρ μέλους
Χρυσάνθη
 
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 11 Μάιος 2010, 17:36
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό fnik » 18 Φεβ 2011, 13:13

έχω να πω το εξής,
μετά από μεγάλη απογοήτευση που είχα χθές με την απόδοσή μου,επίσης δηλώνω οτι παραδέχομαι οτι η προετοιμασία μου ήταν κάτι παραπάνω από ελλιπής..
οπότε ούτε τους καθηγητές μπορώ να κατηγορήσω,ούτε τους γύρω μου,γιατί όλα αυτά πιστεύω οτι είναι δικαιολογίες για να καταφέρουν κάποιοι , έστω και χώρις να χρειάζεται , να βγάλουν το λάθος και την αποτυχία από πάνω τους..Να την φορτώσουν στις συνθήκες και σε περίπτωση που έχουν επιτυχία τελικά να τσιμπήσουν και λίγο τους βαθμούς τους για να χαρούν οι συγγενείς..
Αν και πολύ μου αρέσουν οι ταινίες με τον βασιλάκη τον καίλα δεν θα μπώ στην διαδικασία να αναλύσω τους λόγους της αποτυχίας μου αλλά και τις δυσκολίες που έχω περάσει για να είμαι εδώ που είμαι και για να είμαι αυτό που είμαι..
Γραφτηκα στο forum γιατί το συμβουλεύομουν εδώ και καιρό και το 8εωρώ χρήσιμο εργαλείο.Επίσης θα ήθελα μιας και έχω ξεχάσει πλέον να κλίνω και ένα απλό ρήμα στα λατινικά,να μου πεί κάποιος αν πράγματι πιστεύει αν μέσα σε 3μιση μήνες μέχρι την επόμενη εξέταση του μαθήματος υπάρχει η δυνατότητα να βγεί η ύλη και να μπορέσω να γράψω και να έχω επιτυχία στο εν λόγω μάθημα..να σας δώσω το στοιχείο οτι δουλεύω full time οπότε και ο χρόνος για να διαβασω είναι περιορισμένος..θα χαρώ πολύ να ακούσω την γνώμη σας..
Άβαταρ μέλους
fnik
 
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 18 Φεβ 2011, 12:08
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό dumspirospero » 18 Φεβ 2011, 13:34

fnik αυτό που ξέρω είναι ότι όλα γίνονται!Τίποτα δεν είναι αδύνατο όταν μπαίνει ο παράγοντας μελέτη στη μέση.Απλά πρέπει να ό,τι κάνεις-από τη στιγμή που δουλέυεις full time-να το κάνεις μεθοδικά,συστηματικά και υπεύθυνα!
όσα δεν φτάνει ο ντουμ..

Spoiler:
τα κάνει γιγαντοσουβλάκια!
Άβαταρ μέλους
dumspirospero
Επίτιμος Συντονιστής
Επίτιμος Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 3045
Εγγραφή: 30 Μαρ 2009, 03:00
Τοποθεσία: Filosofiki prison
Σχολή/Τμήμα: Ιστορία μου αμαρτία μου..
Ευχαριστώ: 3

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Natali@ » 18 Φεβ 2011, 13:58

Καλησπέρα και καλά αποτελέσματα σε όλους :goodluck:!!! Καλωσορίζω τον κ. Μπενέτο και ομολογώ ότι εξεπλάγην ευχάριστα από την κίνηση του αυτή, τόσο για τη συμμετοχή του, όσο και για το γεγονός ότι υπογράφει επώνυμα. :respect:
Πιστεύω ότι το φταίξιμο ανήκει και στις δυο πλευρές. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη Bella Ciao που λέει "Αλλά από εκεί που δεν ξέρουμε κολύμπι, σίγουρα δεν μπορούμε να κάνουμε βουτιά από ένα πλοίο μεσοπέλαγα και να μπορέσουμε να κρατηθούμε στην επιφάνεια...Θα πιαστούμε από τα μαλλιά μας και όποιον πάρει ο χάρος...Ίσως γι'αυτό να σας δημιουργείται η εντύπωση πως αυτό που θέλουμε είναι να ξεφορτωθούμε το μάθημα..." Καλώς ή κακώς πολλοί, αν όχι οι περισσότεροι, δουλεύουμε για να τα βγάλουμε πέρα, γιατί πρέπει να το κάνουμε. Δε γίνεται πια να μας συντηρούν οι δικοί μας σε τέτοια ηλικία (22), κατ' εμέ, ή και για άλλους λόγους. Από την άλλη είναι δουλειά του φοιτητή από την στιγμή που συνειδητά εισήλθε σε αυτή τη σχολή να ασχοληθεί με αυτό που κάνει. Δικαίως ο κ. Μπενέτος αναφέρει ότι η μόρφωση και μελέτη είναι συνώνυμα με την επιτυχία στις εξετάσεις. Θεωρώ πως λόγω συνθηκών η λύση είναι κάπου στη μέση. Προσωπικά απεχθανόμουν τα λατινικά. Αλλά φέτος που άρχισα να ασχολούμαι είδα ότι δεν είναι βουνό. Βέβαια για το επίπεδο μου, που θεωρώ ότι με full ωράριο δουλειά και κατέβαλα το μέγιστο δυνατό τρόπο να σταθώ αξιοπρεπώς στις απαιτήσεις του μαθήματος, ασχολούμενη από το Νοέμβρη σιγά-σιγά κάτι κατόρθωσα να κάνω, χωρίς όμως να ανταποκριθώ πλήρως, στα θέματα του κ. Μπενέτου, που ήταν πολύ δύσκολα κατ' εμέ τουλάχιστον.Ορθά λοιπόν ο κ. Μπενέτος πρέπει να κρατήσει σε αυτό το επίπεδο το μάθημα, αν και εφόσον προηγουμένως έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία. Ας γίνει λοιπόν μια σχετική προσπάθεια στα λατινικά Ι με πιο βατά σαφώς θέματα και έπειτα ανεβάζετε με σταθερά βήματα το επίπεδο. Όχι όμως από το 0-10 χωρίς να περάσουμε από το 2,3 κλπ...
fnik άμα κάνεις την προσπάθεια σου σιγά-σιγά αλλά χωρίς κενά μπορεί να μην πιάσεις το 10 αλλά θα σταθείς αξιοπρεπώς στο μάθημα....
Κολλημένη στη ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ....
Άβαταρ μέλους
Natali@
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 09 Ιαν 2009, 17:31
Τοποθεσία: Αθήνα
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Sotiris » 18 Φεβ 2011, 16:20

Για μένα το επίπεδο μιας σχολής και συγκεκριμένα το επίπεδο ενός πτυχίου μιας σχολής δεν εξαρτάται απο τη δυσκολία των θεμάτων σε κάποια μαθήματα αλλά απο το κατα πόσο τα μαθήματα αυτά δίνουν στον αρχαιολόγο/ιστορικό (στην περίπτωση μας )κάτι που θα του χρησιμεύσει και δεν θα παραμείνει ως απλά μια στείρα γνώση λίγων εβδομάδων (οσο διαρκεί η εξεταστική) και μετά θα ξεγραφτούν απο τη μνήμη αφού ουδέποτε θα χρησιμοποιηθούν και πάλι. Τα λατινικά είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση.

Έχω ξαναγράψει πολλές φορές οτι το τμήμα ιστορίας-αρχαιολογίας βρίσκεται υπο ομηρία των καθηγητών του φιλολογικού τμήματος. Οι καθηγητές δεν δείχνουν να γνωρίζουν πως το επίπεδο των φοιτητών σε φιλολογικά μαθήματα όπως τα λατινικά είναι χαμηλό (και συμπεριλαμβάνω μέσα και τον εαυτό μου αφού δεν τα πήγαινα τα λατινικά απο το σχολείο). Επομένως υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα σε όσα διδάσκονταν στο σχολείο και σε όσα διδάσκονται στο πανεπιστήμιο.Το σόφισμα οτι άλλο σχολείο και άλλο πανεπιστήμιο καταρρίπτεται πολύ εύκολα όταν μιλάμε για ελληνικό πανεπιστήμιο και τον τρόπο που λειτουργεί το όλο σύστημα ειδικά για την εξεταστική που δεν διαφέρει σε τίποτα απο τις πανελλήνιες στον τρόπο διαβάσματος.

Κάπου πήρε το μάτι μου οτι θα προστεθεί άγνωστο στα λατινικά 1 απο το ερχόμενο εξάμηνο. Αυτό διευκολύνει την ομαλή μετάβαση των νεοεισερχομένων φοιτητών στη σχολή και συγκεκριμένα με μια νεκρή ΞΕΝΗ γλώσσα; Ακόμα και το σόφισμα ΄΄στρώσε τον κ... να διαβάσεις΄΄ δεν μπορεί να βρει αντίκρυσμα στο συγκεκριμένο μάθημα των λατινικών αφού ακόμα και διαβασμα μερικών μηνών δεν σου εγγυάται 100 τοις εκατο επιτυχία... ίσως να το έκανε αν υπήρχε ΜΟΝΟ αυτό το μάθημα.

Συμπερσματικά:

1.Να καταλάβουν οι φιλόλογοι οτι δεν υπάρχει μονο το μάθημα τους. (ανακαλυψαμε την Αμερική!)

2. Αναδιοργάνωση του μαθήματος ώστε να προετοιμάζει τους φοιτητές και να τους διευκολύνει στην εκμάθηση μιας νεκρής ΞΕΝΗΣ γλώσσας την οποία δεν την συναντάμε πουθενά στην καθημερινότητα μας και πολύ αμφιβάλλω και στο μέλλον.

3.Ο στόχος του μαθήματος είναι αυτός άλλωστε (η εκμάθηση υποτίθεται) και όχι να κάνει δύσκολες τις ζωές όσων ΔΕΝ θέλουν να γίνουν φιλόλογοι σε σχολεία κλεισμένοι σε 4 τοίχους.

4. Οι συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν πολλούς απο εμάς να γίνουν φιλόλογοι (μακρια απο εμενα, φτου φτου σκορδα) αλλά όσοι είχαν 1η τους επιλογή αυτή τη σχολή και δεν πέρασαν στο τμήμα επειδή δεν μπορούσαν να μπουν κάπου άλλου ΔΕΝ τους ενδιαφέρουν τόσο τα φιλολογικά μαθήματα ωστε αυτά να είναι δυσανάλογα δύσκολα σε σχέση με αρχαιολογίες και ιστορίες.

5. Τα παραπάνω που γράφω δεν σημαίνουν οτι τα φιλολογικά μαθήματα πρέπει να εξαφανιστούν (κι ας ήταν ωραιότερη η ζωή στη σχολή χωρίς αυτά) αλλά να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και όχι σε μια ουτοπία φτιαγμένη για φοιτητές φιλολογικού τμήματος. (το να κόβονται πολλοί φοιτητές σε μαθήματα όπως λατινικά, αρχαία 2, βυζαντινά κείμενα δεν συνιστά υψηλό επίπεδο σπουδών, συνιστά παραλογισμό)

6.Ας μπουν τα λατινικά σε μάθημα επιλογής για όσους θα ασχοληθούν πρωτογενώς με τις πηγές (και αν μαζευτούν πάνω απο 20 άτομα...).Μην κοροιδευόμαστε, αν θέλω να ασχοληθώ με πηγές γραμμένες στα λατινικά δεν θα περιμένω το πανεπιστήμιο να με διδάξει.Απο θεωρία καλά είμαστε, στη πράξη ειναι το θεμα.


ΥΓ.Και κάτι για να γελάσουμε. (ή να κλάψουμε).Λατινικα 2 δεν υπήρχαν στη σχολή μέχρι πριν μερικά χρόνια απ όσο γνωρίζω... Πραγματικά η προσθήκη τους ανέβασε το επίπεδο σπουδών της σχολής. Αφού όσοι πήραν πτυχίο πριν προστεθούν σκέφτονται να ξαναρχίσουν την σχολή απο την αρχή. :jaugh:
΄΄Συχνά όταν βρίσκομαι σε πανηγύρια, σε γλέντια,
σε πολύβουες χαρές, αισθάνομαι σα να μην έχω "εισιτήριο".
Σαν να χω βρεθεί εκεί λαθραία.
Μέχρι που μου ρχεται να το βάλω στα πόδια.
Είν αυτή η κατάρα που με δέρνει, να διαβάζω ανάποδα τον κόσμο.
Να επικεντρώνω την προσοχή μου στα υστερόγραφα.
Να μην βάζω τίτλους στα κεφάλαια. ΄΄

Αλκυόνη Παπαδάκη
Άβαταρ μέλους
Sotiris
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2008, 14:22
Ευχαριστώ: 3

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Ήμωνας » 18 Φεβ 2011, 17:06

Πραγματικα θεωρω πολυ γονιμο ολο αυτο το διαλογο :respect:
και μαλλον πρεπει να εγγραφουν και τα αλλα δυο μελη της τριανδριας -Μιχαλοπουλους ,Παπαιωαννου - προς στηριξη σας . :cool:
Να τολμησω να θεσω το ερωτημα πως ειναι δυνατον τα Λατινικα να μην αποτελουν γνωστικο αντικειμενο για τον Ασεπ ; :tease:
Άβαταρ μέλους
Ήμωνας
*Notes donor*
*Notes donor*
 
Δημοσιεύσεις: 4371
Εγγραφή: 20 Ιουν 2007, 10:48

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Suleyman Celebi » 18 Φεβ 2011, 18:57

Διονύσιος Μπενέτος έγραψε: Όσο για τα λατινικά, δεν μπορώ ποτέ να φανταστώ έναν σύγχρονο ιστορικό ή αρχαιολόγο, ανταγωνιστικό του όποιου συναδέλφου του από τις άλλες χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης ή όπου αλλού στον κόσμο, ο οποίος δεν χειρίζεται προσωπικά τις πηγές. Έτσι αντιλαμβάνομαι τα λατινικά στο Ιστορικό - Αρχαιολογικό: ως μάθημα με τη μεγαλύτερη δυνατή εφαρμογή σε νέους που θέλουν να αποκτήσουν πραγματικά προσόντα βασικής γνώσης πηγών.


Κανείς δεν είπε οτι τα λατινικά είναι άχρηστα. Αλλά κι εγώ δεν μπορώ να δεχτώ την φαντασίωση κάποιων καθηγητών (αν δεν κάνω λάθος και δικιά σας) σύμφωνα με την οποία τα λατινικά είναι το κέντρο του κόσμου. Ήταν κάποτε, τώρα δεν είναι. Για να χαρακτηρισθεί κάποιος ιστορικός ή αρχαιολόγος "σύγχρονος" και "ανταγωνιστικός" υπάρχουν χιλιάδες κριτήρια. Είναι γενικόλογο και άστοχο να λέτε οτι "όλοι οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι πρέπει να ξέρουν άπταιστα λατινικά για να θεωρούνται ανταγωνιστικοί." .
Μία γλώσσα είναι αυτή που οφείλει κάθε επιστήμονας να γνωρίζει άπταιστα και αυτά είναι τα αγγλικά. Απο εκεί και πέρα, ανάλογα με την ειδίκευση και την περίοδο που ασχολείται, επιλέγει τι άλλες γλώσσες του είναι απαραίτητες για τη δουλειά του. Ένας ιστορικός που ασχολείται με σύγχρονη, νεώτερη ιστορία ή ένας αρχαιολόγος που ασχολείται με ανατολικούς πολιτισμούς ποια ακριβώς χρησιμότητα θα βρει στο να μαθαίνει να μεταφράζει απο ελληνικά σε λατινικά(!) και να διδάσκεται ρωμαικούς λόγους? Άλλωστε οι γραπτές "πηγές" δεν είναι -ευτυχώς- το παν στην ιστορία. Εκτός βέβαια καν θέλει κάποιος να πάρει συνέντευξη απο κάποιον γραφικό κάτοικο του Βατικανού, το τελευταίο κάστρο των λατινικών.
Προφανώς και δεν υποστηρίζω οτι τα λατινικά δεν πρέπει να διδάσκονται απλά λέω οτι πρέπει να είναι επιλογή του καθένα αν τα λατινικά είναι χρήσιμα γι αυτά με τα οποία θέλει να ασχοληθεί. Αλλά μην μας λέτε για εφόδια "σύγχρονων επιστημόνων" όταν τη διδασκαλία των αγγλικών την έχουν αναλάβει αποκλειστικά οι οικογένειες μας και όταν σε ένα τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης διδασκόμαστε 4 αρχαία,2 λατινικά και παιδαγωγικά αλλά δεν υπάρχει ένα μάθημα (κοινωνικής) ανθρωπολογίας ούτε καν ως επιλογής. Και μετά μιλάμε για "σύγχρονους" και "ανταγωνιστικούς" ιστορικούς και αρχαιολόγους που θέλει να βγάλει αυτή η σχολή.
Άβαταρ μέλους
Suleyman Celebi
 
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 14 Σεπ 2009, 01:44
Ευχαριστώ: 1

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό basta uno momento.. » 18 Φεβ 2011, 19:47

AX!Μα τι σαματα προξενησε η δηλωση του μεσιε Μπενετου...κ ολα καλα..κ με μερικα διαφωνω κ με αλλα συμφωνω...εχω ομως καποιες αποριες 1)ο μεσιε Μπενετος γιατι κοιτα το φορουμ μας ε???Μας κατασκοπευετε??2)προς τους συμφοιτητεσ μ τωρα...πιστευετε οτι μπορουμε να αλλαξουμε κατι??αν ναι να μαζευτουμε οοοολοι μαζι να κανουμε κατι κ να το αλλαξουμε...αχ αλλα επειδη τοοσα χρονια στη σχολη...τα τσακπινικα ματακια μου εχουν δει τραγικεσ αδικιεσ..κ παραλογιες εχω καταληξει στο εξης ''κατσε διαβασε...κανε δεησεισ προσευχες ταματα κλπ..και δωσε σε οποια θεματα γουσταρει ο καθενας...''Δεν μου αρεσει... με θλιβει τρομερα μα τα πραγματα ετσι ειναι..και κλεινω λεγοντας κατι στον Κυριο Μπενετο...Ως μελλουσα παιδαγωγος...,ναι θελω να διδαξω,αν πιστευτε οτι με την υπερογκη υλη κ τις τρομερες απαιτησεις θα με προετοιμασετε για να διδαξω το παιδι σασ το ανηψι σασ κλπ...σας ευχαριστω πολυ...και με τα φωτα που Θα μ δωσετε θα φωτισω τα τεκνα σας!BACI
Άβαταρ μέλους
basta uno momento..
 
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 04 Μάιος 2010, 10:59
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Neondreamer » 18 Φεβ 2011, 19:51

Καλησπέρα σε όλους κι από μένα! Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα το οποίο μπορεί να φαίνεται με το πρώτο άκουσμα απλοϊκό, αλλά προσωπικά το θεωρώ καταφανή έλλειψη σεβασμού προς τους φοιτητές. Θα μπορούσε να μας εξηγήσει η κυρία Παπαϊωάννου, η οποία έκανε επιτήρηση στην 315, για ποιο λόγο, γύρω στις 5.45, ξεκίνησε να μας λέει σε έντονο και δηκτικό ύφος πως πρέπει να τελειώσουμε και το επαναλάμβανε καθε δυο λεπτά, ενώ ήξερε πως τα θέματα είχαν έρθει μετά τις 3.15-3.20 και δικαιούμασταν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μέχρι τις 6 να γράφουμε..; Από κάτι τέτοια μικρά πραγματάκια συμπεραίνει κανείς και τη γενικότερη νοοτροπία...
Άβαταρ μέλους
Neondreamer
 
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 01 Φεβ 2011, 18:01
Ευχαριστώ: 0

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό pyxlax » 18 Φεβ 2011, 19:54

ο κυριος Μπεντος, στο δικο μας αμφιθεατρο, απο τις 5 ειχε αρχισει να λεει να συντομευουμε :peace: δεν ξερω πως το εννοουσε... :tease:


Neondreamer, φανταζομαι σας αφησαν μεχρι τις 6 ετσι;;;
http://vimeo.com/33976434

"...η ματιά της τελευταίας στιγμής που θέλει τόσα πολλά να μεταδώσει, αλλά που τελικά δεν είναι παρά μια μάσκα, ναι, ένα προσωπείο παραμορφωμένο από ένα άδειο, ένα κενό χαμόγελο."
Χένρι Μίλερ, Ο Τροπικός του Καρκίνου
Άβαταρ μέλους
pyxlax
 
Δημοσιεύσεις: 11659
Εγγραφή: 15 Ιουν 2008, 16:59
Ευχαριστώ: 18

Re: Λατινική Φιλολογία ΙΙ - ΦL 04

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Sotiris » 19 Φεβ 2011, 11:21

Επίσης κάτι που ξέχασα. Σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης οι ιστορικοί-αρχαιολόγοι έχουν καθηγητές που τους λένε ΄΄θα σας πετσοκόψω γιατί μας παίρνετε τις θέσεις΄΄ (εννοώντας τους ιστορικούς που γινονται φιλόλογοι), που τους λένε την ώρα που υπαγορεύουν κάτι προς εξέταση ΄΄που να ξέρετε πως γράφεται αυτό΄΄... Σε ποια χώρα σπαταλάει καθηγητής 45 λεπτά της εξέτασης κράζωντας τους φοιτητές για όσα είδε σε βραδινή εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου (που καποιοι δημοσιογράφοι μπήκαν σε μια σχολή να γράψουν εξετάσεις και έφυγαν χωρίς να δείξουν τριπτυχο κτλ) και πριν τελειώσει το 3ωρο (παρα είκοσι) να ζητάνε τις κόλλες και να λένε ΄΄ο,τι γράψατε γράψατε...΄΄

Σε ποια άλλη σχολή φιλόλογος καθηγητής υποτιμά τους ιστορικούς-αρχαιολόγους (και μαζί την ίδια την ιστορία) βγάζοντας τους άχρηστους και συγκρινοντας τους με φυσικούς, μαθηματικούς κτλ??

Λέω εγω τωρα. :jaugh:
΄΄Συχνά όταν βρίσκομαι σε πανηγύρια, σε γλέντια,
σε πολύβουες χαρές, αισθάνομαι σα να μην έχω "εισιτήριο".
Σαν να χω βρεθεί εκεί λαθραία.
Μέχρι που μου ρχεται να το βάλω στα πόδια.
Είν αυτή η κατάρα που με δέρνει, να διαβάζω ανάποδα τον κόσμο.
Να επικεντρώνω την προσοχή μου στα υστερόγραφα.
Να μην βάζω τίτλους στα κεφάλαια. ΄΄

Αλκυόνη Παπαδάκη
Άβαταρ μέλους
Sotiris
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2008, 14:22
Ευχαριστώ: 3

ΠροηγούμενηΕπόμενο


Επιστροφή στο Μαθήματα Ιστορικού Αρχαιολογικού

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες